Tautasdziesmu izmantošana 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes attīstībā
Author
Medne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „Tautasdziesmu izmantošana 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes attīstībā.” Darba autore to izvēlējās, lai izpētītu, kā, izmatojot tautasdziesmas, veiksmīgāk attīstītu bērnu lasītprasmi. Darba vadītāja ir Agrita Tauriņa. Kā pētījuma mērķi darba autore izvirzīja, izpētīt 5-6 gadu vecu bērnu lsītprasmes attīstības sekmēšanu, izmantojot tautasdziesmas. Savukārt pētījuma uzdevumi bija analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstību, noteikt 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes attīstības vērtēšanas kritērijus, izveidot tautasdziesmu kopu; veikt pētījumu par tautasdziesmu iespējām lasītprasmes attīstības procesā 5-6 gadus veciem bērniem un apkopot pētījuma rezultātus un izdarīt secinājumus. Darba autore izvirzīja hipotēzi – mērķtiecīgi, sistemātiski un jēgpilni, izmantojot tautasdziesmas, iespējams sekmēt 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmi. Pētījuma gaitā darba autore noskaidroja, ka ļoti svarīgi ir izstrādāt lasīšanas metodiku 5-6 gadus veciem bērniem, tajā iekļaujot folkloras materiālus. Tāpēc nepieciešami zinoši pedagogi. Pedagogam jābūt ļoti profesionālam, lai spētu katrā konkrētā gadījumā saskatīt un izmantot nepieciešamos mācību līdzekļus. Atslēgas vārdi – lasītprasme, tautasdziesma, pirmsskolas izglītības iestāde, folklora. The theme of the qualification work is „Using folk songs for the development of literacy skills of children aged 5-6 years”. The author chose to study how to improve the reading literacy of children through the use of folk songs. The supervisor is associate professor Agrita Tauriņa. As the author put forward the aim of the study, to study the development of reading literacy of children aged 5-6, using folk songs. The tasks of the study were to analyze pedagogy and psychology scientists' knowledge of the reading literacy of pre-school children, to determine the criteria for assessing the development of reading literacy for children aged 5-6 years, to set up a collection of folk songs; to carry out a study on the possibilities of folk songs in the development of reading skills for 5-6 year olds and to summarize the results of the research and draw conclusions. The author hypothesised – using purposeful, systematic and meaningful use of folk songs, it is possible to promote literacy of children aged 5-6 years. During the research, the author of the work found out that it is very important to develop a reading methodology for children aged 5-6, including folklore materials. Therefore, knowledgeable educators are needed. The teacher must be very professional in order to be able to see and use the necessary teaching aids in each particular case. Keywords – reading comprehension, folk song, pre-school educational institution, folklore.