• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātisko priekšstatu sekmēšana zīmēt darbībā 3-4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-68002-Reizina_Ieva_ir17023.pdf (1.345Mb)
Author
Reiziņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Ieva Reiziņa Kvalifikācijas darba nosaukums: Matemātisko priekšstatu sekmēšana zīmēšanas nodarbībās 3-4 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis ir, izzinot dažādu zīmēšanas tehniku pielietojumu un pielietojot to kopā ar matemātisko priekšstatu vingrinājumiem, veicināt matemātisko priekšstatu iemaņu pilnveidošanu. Praktiskais pētījums tika veikts X iestādē,20 bērnu grupiņā (3-4 gadi) vērtējot matemātisko priekšstatu pilnveidošanos zīmēšanas nodarbībās. Iegūtie rezultāti liecina, ka mērķtiecīgi pildot uzdevumus, uzlabojas skolēnu matemātiskie priekšstati. Atslēgas vārdi: matemātiskie priekšstati, zīmēšanas nodarbības, 3-4 gadu vecumposms  
 
Qualification Job Author: Ieva Reiziņa Title of qualification work: Promoting mathematical notions in drawing lessons for children of 3-4 years. The purpose of the qualification work is by identifying the use of different drawing techniques and applying it together with mathematical conceptions, to promote the development of mathematical knowledge skills. The practical study was carried out at Marupe PII, a group of 20 children (3-4 years) evaluating the development of mathematical concepts in drawing lessons. The results obtained show that, in a targeted performance of tasks, the mathematical perceptions of pupils are improving. Key words: mathematical perceptions, drawing lessons, children 3-4 years of age
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45917
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV