Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorLīne, Antra
dc.contributor.authorŠubrovska, Edīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:03Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68013
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45923
dc.description.abstractBakalaura Darba autore: Edīte Šubrovska. Darba tēma: Vardarbības novēršanas iespējas Ogres pilsētas vispārējās vidējās izglītības iestādēs. Darba zinātniskais vadītājs: Dr. sc., admin., docente Antra Līne. Darba mērķis: Pētīt vardarbības novēršanas iespējas Ogres pilsētas vispārējās vidējās izglītības iestādēs. Darbā tika izvirzīti vairāki uzdevumi: analizēta zinātniskā literatūra par vardarbības būtību un tās veidiem, veikts empīriskais pētījums par vardarbības novēršanas iespējām Ogres pilsētas vispārējās vidējās izglītības iestādēs, novērtēti iegūtie rezultāti, izstrādāts apkopojošie secinājumi izvirzītās hipotēzes apstiprinājumam. Saskaņā ar izvirzīto darba mērķi un uzdevumiem darba struktūru veido ievads, trīs nodaļas, secinājumi, priekšlikumi, izmantotā literatūra un citu avotu saraksts un pielikumi. Darba ievadā ir aprakstīts par vardarbību popularitāti mūsdienu izglītības iestādēs, un kādas sekas tā atstāj uz skolēnu. Pirmajā nodaļā tiks analizēti vardarbības veidi un to jēdzieni. Darba otrajā nodaļā analizētas vardarbības novēršanas, ierobežošanas iespējas izglītības iestādēs. Trešajā nodaļā aprakstīts ar kādām empīriskām metodēm tika sasniegta darba izvirzītā hipotēze, vai izvirzītā hipotēze ir sasniegta. Priekšlikumos ir uzrakstītas bakalaura darba autora idejas, kas varētu uzlabot vardarbības ierobežošanas iespējas izglītības iestādēs. Secinājumi atspoguļo bakalaura darba laikā iegūtās svarīgākās atziņas un to vērtējumu par būtiskākajiem temata jautājumiem veiktās izpētes galarezultātā. Literatūras un citu avotu sarakstā minēti, pēc bakalaura darba autora domām piemērotākie, izcilāki autori un to darbu nosaukumi. Pielikumos ievietoti palīgmateriāli, kuri nebija nepieciešami bakalaura darba pamatdaļā. Darbā tika izmantotas vairākas pētījuma metodes, teorētiskās - zinātniskās literatūras un dokumentu analīze, empīriskās - datu ieguves metodes, anketēšana un dokumentu analīze un datu apstrādes metodes – aprakstošās statistikās metodes. Darbs kopumā izklāstīts 52 lappusēs, tajā iekļautas 2 tabulas un 24 attēli. Darbā izmantoti 32 literatūras avoti un pievienoti 9 pielikumi. Atslēgas vārdi: “vardarbības veidi”, “preventīvie pasākumi”, “vardarbības novēršanas programma”, “vardarbības novēršana”, “prevence”. Kā pētījuma metode izmantota anketēšana. Datu statistiskajā apstrādē izmantota aprakstošā un secinošā statistika. Atbildot uz pētnieciskajiem jautājumiem par izglītības iestādes iespējām vardarbības problēmu risināšanā un skolotāja kompetences nozīmi, kā arī skolotāju attieksmi un rīcību prognozējošajiem faktoriem, secināts, ka nozīmīgs ir katras izglītības iestādes ieguldījums vardarbības novēršanas programmas īstenošanā, bet tieši pedagogu un vecāku izpratne un attieksme vistiešākajā veidā vai nu pozitīvi, vai negatīvi ietekmē problēmu risināšanu.  
dc.description.abstractAuthor of the bachelor’s work: Edīte Šubrovska. Subject of work: “Prevention of violence in general secondary education institutions in Ogre city”. Scientific Head of work: Dr. sc. admin., docent Antra Līne. Objective of work: “Explore the prevention of violence in general secondary education institutions in Ogre city”. The work carried out and number of tasks: “An analysis of scientific literature on the nature and types of violence, an empirical study on the prevention of violence in the general secondary education institutions of Ogre city, an evaluation of the results obtained, a summary conclusion for the approval of the hypothesis. In line with the objectives and objectives pursued, the work structure consists of an introduction, thru chapters, conclusions, proposals, a list of authorities and other sources. The labour introduction describes the popularity of violence in modern education institutions and the co consequences of it on the pupil. The first chapter will analyse the types of violence and their concepts. The second section of work analyses the prevention, containment of violence in education institutions. The third chapter describes the empirical methods of airwing the hypothesis of the work, whether the hypothesis has been achieved. The proposals spell out the ideas of the bachelor’s author, which could improve the possibilities of containing violence in education institution. The findings reflect the key topics in the final outcome of the research carried out on the topic. The list of literature and other sources includes, in the opinion of the bachelor’s author the most appropriate, distinguished authors and the names of their works. The attachments contain consumables which were not required in the basic part of the bachelor’s work. The work used and number of study methods, theoretical – scientific literature and document analysis, empirical – data extraction methods, annexation and document analysis and data processing methods – descriptive statistical methods. A total of 52 pages of work, including 2 tables and 24 images. The work uses 32 literature sources and adds 9 attachments. Key words: “types of violence”, “preventive measures”, “anti-empowerments programme”, “prevention violence”, “prevention”, The statistical processing of data uses descriptive and inferring statistics. In response to research on school opportunities in tackling violence and the importance of teacher competence, as well as teacher attitudes and forecasting factors, it is concluded the contribution of cache educational institution to the implementation of the violence programmes is important, but it is the understanding and attitudes of teachers and parents in the most direct way, either positively or negatively, that the problem is addressed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvardarbības veidi”,
dc.subject“preventīvie pasākumi”
dc.subject“vardarbības novēršanas programma”
dc.subjectvardarbības novēršana”,
dc.subject“prevence”.
dc.titleVardarbības novēršanas iespējas Ogres pilsētas vispārējās vidējās izglītības iestādēs
dc.title.alternativePrevention of violence in general secondary education institutions in Ogre city
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию