Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorKozlova, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:15Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68034
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45937
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Jaunāka vecuma bērnu iztēles veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: pētīt un atklāt jaunāka vecuma bērnu iztēles veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Hipotēze: Pirmsskolas jaunāka vecuma bērnu iztēles izpausme norit sekmīgāk ja skolotājs izmanto daudzveidīgus metodiskos paņēmienus. Darba uzdevumi:  analizēt literatūru par iztēli;  izzināt un analizēt jaunāka vecuma bērnu attīstības īpatnības;  analizēt metodisko literatūru par jaunāka vecuma iztēles veicināšanu;  veikt pētījumu, apkopot rezultātus. Atslēgas vārdi: Iztēle, pirmsskola, pedagogs, rotaļa, bērns, pirmsskolas pētījums, materiāls. Pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra izpēte. Izzinātas un analizētas dažādu autoru atziņas(A. Vorobjovs, V.Hibnere,G. Svence, Ž. Piažē, I. Kreišmane, G. Frīdenberga, L. Žukovs. ) atziņas par iztēli un tā veicināšanas iespējām. Otrajā nodaļā un apakšnodaļās izzinātas un analizētas psihologu un autoru (V. Suhomļinskis, G. Svence, D. Elkoņins, I. Puškarevs, T. Komarova, V. Hibnere.) atziņas par jaunākā vecuma bērnu attīstības īpatnībām un aplūkoti daudzveidīgi metodiskie paņemieni iztēles veicināšanai. Trešajā nodaļā aprakstīts pētījums, kurš tika veikts viena no jelgavas rajona pirmsskolas izglitības iestadēm, jaunāka vecuma grupa, pēc noteiktiem rādītājiem un pakapēm. Rezultāti apkopoti diagrāmmas. Pētījuma rezultātā tika veikti secinājumi. Vai bērniem veidojas iztēle nodarbības, un kādi faktori to ietekmē. Noskaidrojās, kad bērni kuri daudz ir pazīnuši apkartējo vidi, viņiem ir spilgāka iztēle. Pētījuma beigās aptiprinājās jautājums, ka jaunāka pirmsskolas vevuma bērnu iztēle attīstās labāk, ja:  skolotāja izmanto daudzeveidīgus paņemienus un materiālus;  darbošanās process ar dabas materiāliem sagādā bērniem prieku. Bakalaura darba ir 51 lapaspuses, 9pielikumi, 3 tabulas, 40 litērārie avoti.
dc.description.abstractTheme of the bachelor theses: “Stimulation of younger children’s imagination in preschool education”. The aim of the research: to find out the possibilities to develop the oldest preschool children’s imagination with help of natural materials. The following tasks were set to reach the aim:  To analyse quotes of education and psychology researchers about imagination.  To characterize the development of imagination of the older preschool children.  To study and analyse methodological literature about possibilities to develop imagination.  To do the research and collect results. Key words: imagination, preschool, teacher, play, children, preschool research, materials. The first chapter analyses the research of pedagogical and psychological literature. Quotes of different authors (A. Vorobjovs, V.Hibnere, G. Svence, Ž. Piažē, I. Kreišmane, G. Frīdenberga, L. Žukovs) about imagination were studied and analysed. The second chapter and subchapters analyse psychologist and authors (V. Suhomļinskis, G. Svence, D. Elkoņins, I. Puškarevs, T. Komarova, V. Hibnere) learning about the characteristics of the development ofchildren of the youngest age and looking at a variety ofmethodological devices for stimulating the imagination. The third chapter describes a study conducted in one of the pre-school graduation institutions in the Jelgava district, a younger age group, according to certain indicators and packages. The study resulted in conclusions. Whether children developing better when:  The teacher uses multi-dimensional receipts and materials;  The process of working with natural materials is a pleasure for children. Bachelors work is 51 pages, 9 attachments, 3 tables, 40 lithographic sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectIztēle
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērns
dc.subjectmateriāls
dc.subjectpirmsskola
dc.titleJaunāka vecuma bērnu iztēles veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeStimulation of younger childrens imagination in preshool education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию