• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mūzikas klausīšanās 3-4 gadīga bērna emocionālās attīstības veicināšanai

Thumbnail
View/Open
299-68035-Marksa_Sintija_sm17015.pdf (3.871Mb)
Author
Marksa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Temats: Mūzikas klausīšanas 3-4 gadus veca bērna emocionālās attīstības veicināšanai. Darba autore: Sintija Marksa Zinātniskais vadītājs: Dr. Paed., doc. Ligita Stramkale Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lpp., izmantoti 44 literatūras avoti, 1 tabula un 9 pielikumi. Darbā tiek pētītas bērna emocionalitātes veicināšanas iespējas mūzikas klausīšanas procesā. Darbs sastāv no 2 daļām: 1. Teorētiskā – Mūzikas klausīšanās būtības un emocionalitātes teorētiskais pamatojums. 2. Eksperimentālā – pētāmas problēmas izpēte. Atslēgas vārdi: pirmsskola, 3-4 gadus vecs bērns, mūzikas uztvere, mūzikas klausīšanās, emocijas, emociju izpausmes. Pētījuma objekts: bērna emocionālā attīstība. Pētījuma priekšmets: mūzikas klausīšanās 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt bērnu emocionālās attīstības veicināšanas iespējas, izmantojot mūzikas klausīšanos. Pētījuma metodes: 1)Teorētiskās literatūras analīze; 2)Empīriskās metodes- • Pedagoģiskā novērošana; • Anketaptauja; • Izmēģinājuma darbība. 3)Datu matemātiski statistiskā analīze. Pētījuma bāze: Mārupes novada X pirmsskolas izglītības iestādes divpadsmit 3-4 gadus veci bērni, divpadsmit vecāki.
 
Subject: Listening to music to promote emotional development in 3-4 years old children. The author of work: Sintija Marksa The scientific adviser: Dr. Paed., Doc. Ligita Stramkale Amount of qualification paper: 54 pages, 44 literary sources, 1 table and 9 annexes are used. The work examines the possibilities of promoting the emotionality of the child in the process of listening to music. The work consists of 2 parts: 1. Theoretical - Theoretical substantiation of the nature of listening to music and emotionality. 2. Experimental - study of the problem to be investigated. Keywords: preschool, 3-4 years old child, perception of music, listening to music, emotions, manifestations of emotions. The object: of the research is the child's emotional development. The subject: of the study listening to music for 3-4 years old children. The aim: of the research is to investigate and test the emotional development of children through the use of music listening theoretically and practically. 1.Analysis of theoretical literature; 2. Empirical methods- • Pedagogical observation; • Questionnaire; • Pilot activity. 3. Data mathematical statistical analysis. Research base: Marupe Region X Pre-school institutions Twelve 3-4-year-old child, twelve parent.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45938
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV