• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veicināšana organizētā rotaļnodarbībā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-68041-Cerpa_Jelena_jk17034.pdf (1.301Mb)
Author
Cērpa, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: „3-4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veicināšana organizētā rotaļnodarbībā pirmsskolā”. Pētījuma mērķis: izzināt teorētiski un praktiski pamatot rotaļu izmantošanas iespējas sadarbības prasmju sekmēšanā 3-4 gadu vecumā. Pētījums sastāv no 3 nodaļām un 7 apakšnodaļām. Pētījuma 1. nodaļa tiek balstīta uz pedagogu un psihologu atziņām par rotaļas nozīmi bērnu sadarbības prasmju sekmēšanā. Pētījuma 2. nodaļa veltīta rotaļas jēdziena, funkciju un nozīmes bērna attīstībā, izpētei. Izpētītas pedagogu un psihologu atziņas par rotaļas nozīmīgumu sociālo un sadarbības prasmju sekmēšanā un rotaļas, kā izglītības programas realizēšanas līdzekli pieaugušā vadībā un bērna patstāvīgā darbībā. 3. nodaļā tika veikta praktiskā izpēte, kurā tiek analizēti novērojumos un aptaujās iegūtie dati. Realizējot pētījuma mērķi un uzdevumus, pētījuma autorei izdevies apstiprināt izvirzīto hipotēzi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 48 lappusēm, tsk. 6 tabulas, 21 attēli un 13 pielikumi. Pētījumā izmantoti 31 informācijas avots. Atslēgas vārdi : sadarbība, rotaļa, 3-4 gadi, rotaļnodarbība.
 
The topic of qualification paper is ''Promotion of 3-4 year-old children’s cooperation skills in organised play-activity in preschool’’. The goal of research: to learn theoretically and substantiate practically the use of the playactivities to promote cooperation skills at the age of 3-4. Research consists of 3 sections and 7 subsections. The first section of the study is based on the findings of educators and psychologists about the role of play in promoting children’s cooperation skills. Second section of the study is devoted to the study of the concept, function and meaning of play-activity in the development of the child. The quotes of teachers and psychologists about the significance of the play for the promotion of social and cooperative skills and about the role of play as an educational program in the management of an adult and the child’s independent activity have been researched. In third section, a practical study was carried out, in which were analyzed the data obtained from observations and surveys. In realizing the aims and objectives of the study, the author of the study managed to confirm the hypothesis proposed. Qualification paper is consisted of 48 pages including 6 tabs, 21 pictures and 13 attachments. 31 sources of information were used in work. Keywords: cooperation, play, 3-4 years, play-activity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45940
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [9777]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV