Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorAdilova, Diļa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:05:18Z
dc.date.available2018-12-30T02:05:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other68053
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45944
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir: „Darba uzdevumi vidējās grupas pirmsskolas vecuma bērniem, kā pašvērtējuma veicinātājs”. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt darba uzdevumus ar folkloras līdzekļu palīdzību, kas veicinātu bērna pašvērtējumu. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā tika analizēta un izpētīta dažādu psihologu viedoklis un to, kādu iespaidu tas atstāj uz bērnu. Pirmā svarīgā lieta bērna dzīvē ir ģimenei, tās rūpes par bērnu, kāda vide tiek nodrošināta, kādus vārdus izsaka bērnam. Pieaugušais ir paraugs bērnam, kuru viņš vēro un mēģina atdarināt. Svarīga loma no pieaugušā puses sagādāt bērnam drošu vidi, lai bērns tajā justos labi un droši, jo pretējā gadījumā, ja pieaugušais šo situāciju nav paredzējis, piemēram, nav plīstoši trauki nolikti bērnam neaizsniedzamā vietā, tad bērns sastapsies ar to, ka pieaugušais būs neapmierināts, ja kaut kas slikts notiks. Parasti pieaugušie saka: „nevar ņemt,” neaiztiec, nokritīs”, bērns bieži dzirdot tādas frāzes ar laiku apjautīs, ka viss ko dara ir slikti un tas var viņā izraisīt vēlmi neko nedarīt. Pēc būtības bērni ir ziņkārīgi, tāpēc viņiem ir vēlme darboties, jo kā gan savādāk var iepazīt apkārtējo pasauli, to neizpētot. Vecāku atbalsts un mīlestība iedrošina bērnu mācīties būt patstāvīgam un patstāvīgs bērns ir neatkarīgs bērns, šīs īpašības palīdzēs bērnam turpmākajā dzīvē sasniegt mērķus un ticēt savām spējām. Otra būtiska lieta ir tad, kad bērns uzsāk pirmsskolēna gaitas, skolotājas un personāla izturēšanās. Galvenais, lai vide ap bērnu būtu pozitīva un draudzīga, kas savukārt rosinās bērnu iesaistīties pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā bērniem tika piedāvāti dažādi uzdevumi, kuru laikā bērni gan patstāvīgi darbojās, gan visi reizē ar skolotājas dalību. Svarīgs uzsvars tika likts uz to, kā bērnu par padarīto uzslavē. Savukārt, ja kādam kaut kas nav izdevies, mēģināt iedrošināt bērnu, lai viņā rodas vēlme un ticība sev, ka viņš to var. Svarīga loma ir sadarbībai ar vecākiem, izglītības iestādi un bērnu pašu, jo vairāk zināsim par bērna pašsajūtu, tad pratīsim ar bērnu atrast kopīgu valodu. Bērnam uzticēšanās pieaugušajam ļaus brīvi justies jebkurā vietā, vecinās sadarbību un cels pašvērtējumu. Praktiskajā darba daļā, tika veikts pētījums, kas sastāvēja 3 posmiem: Diagnosticējošais, eksperimentālais un izvērtējošais. Tika pielietotas pētījuma daļā divas metodes – novērošana un bērnu praktiska darbošanās. Darba nobeiguma rezultātā, autore noskaidroja, ka folkloras līdzekļu izmantošana veicot kādu darba uzdevumu, būtiski uzlabo bērnu individuālu darbošanos, tādējādi paaugstinot pašvērtējumu. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pašvērtējums. Kvalifikācijas darba apjoms: 41. lpp., 12 attēli, 6. tabulas, 5. pielikums, 21 literatūras avots.
dc.description.abstractThe topic of the qualification work is: "Tasks for the middle group of pre-school children as a facilitator of self-esteem". The aim of THIS PAPER is to study and TO [analyze work tasks with the help of folk instruments that would promote the child's self-esteem] ?. The work consists of two parts: the theoretical and empirical part. The theoretical part STUDIES AND ANALYSES the views of different psychologists and what impression it leaves on the child. The first important thing in a child's life is the family, the care AND ATTENTION, environment provided, what words the child expresses. An adult is A SAMPLE TO a child he is watching and trying to imitate. An important role for an adult is to provide a child with a safe environment so that the child feels good and safe in that, otherwise, if the adult does not expect this situation, for example, the non-breakable utensils are in an inaccessible place for the child, then the child will encounter the fact that the adult will be dissatisfied, if something bad happens. Generally, adults say: "You can not take," do not touch, fall, "the child will often hear such phrases over time that everything that is doing is bad and may cause him to want to do nothing. As a matter of fact THAT children are curious, THEY therefore, ARE EAGER to EXPLORE THINGS, otherwise they can HARDLY get to know the surrounding world without studying it. Parental support and love encourage a child to learn to be independent and LEARN TO MAKE OWN DECISIONS. These qualities will help a child achieve goals and believe in their abilities in future life. The second important thing is when a child starts pre-school attendance, teacher and staff behavior. The main thing ABOUT the environment around the child IS to be positive and friendly WHAT in turn encourageS A child to BE INGAGED INTO pedagogical process. In the empirical part, children ARE offered various tasks, during which the children work independently and all along with the teacher's participation. An emphasis IS put on the praise of the child for doing it. At the same time, if someone does not succeed, IT IS VITAL TO MAKE A child FEEL HE IS CAPABLE GET OVER. An important role is played by cooperation with the parents, the educational institution and the child's own, the more we know about the child's feelings, then we will try to find a common language with the child. A child's confidence in PARENTS ALLOWS HIM to feel COMFORTABLE and free IN ANY SITUATION, INCREASES co-operation and RAISES self-esteem. In the practical part of the work, a study was conducted that consisted of 3 stages: Diagnostic, Experimental and Evaluation. Two methods ARE used in the study part - observation and practical work of children. IN CONCLUSION, the author STRESSES OUT that USING of folklore resources in the performance of a work assignment significantly improves children's individual performance, thereby increasing their self-esteem. Keywords: self-confidence, self-esteem. Scope of work:41
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašapziņa
dc.subjectpašvērtējums
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectfaktori
dc.subjectattīstība
dc.titleDarba uzdevumi vidējās grupas pirmsskolas vecuma bērniem ,kā pašvērtējuma veicinātājs
dc.title.alternativeTasks for the middle group of pre-school children as a facilitator of self-esteem
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record