• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācīties motivējošas vides veidošanas prakse X ģimnāzijā

Thumbnail
View/Open
299-68061-Jegere_Guna_gj17006.pdf (1.848Mb)
Author
Jēgere, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līne, Antra
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Mācīties motivējošas mācību vides veidošanas prakse X ģimnāzijā. Autors Guna Jēgere, darba vadītāja docente Antra Līne. Darbā ir 45 lpp., 30 literatūras avoti, 6 tabulas, 15 attēli. Darbs uzrakstīts latviešu valodā. Darba mērķis ir izpētīt mācīties motivējošas vides veidošanas praksi X ģimnāzijā, lai apkopotu pedagogu labās prakses pieredzi. Mainoties izglītības paradigmai, jāmainās pieejai mācību stundai, metodēm un paņēmieniem Darba teorētiskajā daļā analizēta pašvirzītās mācīšanās (self-directed learning) metode un SOLO taksonomija, kuras savā praksē pamazām ievieš X ģimnāzijas pedagogi. Pētnieciskajā daļā X ģimnāzijas pedagogu labās prakses piemēri.
 
Creating the practise for building motivating learning environment in high school X. Author Guna Jegere, assistant professor of research Antra Line. Research has – 45 pages, 30 literary sources, 6 tables,15 pictures. The research is written in Latvian. The purpose of the research is to study practice of developing a motivated environment in the high school X in order to gather the pedagogue's good practice experience. As the educational paradigm changes, approach to lessons, methods and techniques must be changed as well. The theoretical part of the paper analyzes the self-directed learning method and SOLO taxonomy, which in their practice gradually introduces high school X teachers. The research section examines examples of good practice by high school X teachers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45947
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV