Vecākās pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļā
Автор
Pavlova, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Vecākās pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļās” Gita Pavlova aplūko bērnu saskarsmes veidošanos rotaļās. Tēma izvēlēta ar mērķi teorētiski analizē, un praktiski izpētīt rotaļas nozīmi saskarsmes sekmēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no divām daļām un vairākām apakšnodaļām. Pirmajā daļā tiek veikta teorētiskā literatūras analīze par rotaļu veidiem, bērna sociālo attīstību, kā arī izzināta saskarsmes jēdziena būtība un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu nozīmīgākās saskarsmes prasmes. Otrajā daļā tika veiktas pārrunas un novēroti 11 vecākā pirmsskolas vecuma bērni par bērnu saskarsmes veidošanos ar vienaudžiem, pieaugušajiem un spēju sagaidīt savu kārtu. Pētījuma gaitā apstiprinājās hipotēze, ka vecāka pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes rotaļās veidosies, ja, bērni iesaistīsies skolotājas vadītajās rotaļās, un skolotājs radīs vidi bērnu strukturēto rotaļu realizēšanai. Darba procesā ir izzināti 48 literatūras avoti, lai atspoguļotu pētnieciskās darba rezultātus izveidoti 6 attēli un 2 tabulas. Darbs papildināts ar diviem pielikumiem. Atslēgas vārdi - saskarsme, prasmes, rotaļa, pirmsskolēni. The Author Gita Pavlova in her Bachelor Thesis “Promotion of last years’ pre-school children communication skills through games” researches development of communication skills during playing activities. The theme was chosen to develop theoretical analysis and practical research of importance of a game in promotion of communication skills for last years’ pre-school children. The Thesis consist of two chapters and several subdivisions. The first chapter include analysis of theoretical support by types of games, child’s social development and the research of the concept of communication, as well as last years’ pre-school children major communication skills. The second chapter includes practical results - 11 last years’ pre-school children were observed and interviewed to research children communication among their peers, adults and ability to wait for their turn. During the research the hypothesis approved, that communication skills through games among last years’ pre-school children will develop if children will participate the teacher’s managed playing activities and the teacher will create structured game-based environment. The Thesis include 6 pictures, 2 charts and 2 addendums. Totally, 48 sources were used to reflect results of a research. Key words of the Thesis - communication, skills, game, pre-school children.