Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorAnspoka, Zenta
dc.contributor.authorZariņa, Lizete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-01-02T09:07:16Z
dc.date.available2019-01-02T09:07:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67864
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45968
dc.description.abstractPētījuma “Tekstveides mācība latviešu valodas stundās jaunākā skolas vecuma bērna radošuma attīstībai” aktualitāti nosaka vajadzība izzināt, kā praksē nodrošināt mācību satura un metodikas izvēli, lai īstenotu mūsdienu izglītības mērķi. Darba mērķis ir izprast un apzināt nosacījumus, kas padara tekstveidi par radošu procesu jaunākā skolas vecuma bērniem. Darba teorētiskajā daļā ir analizēts radošums un tā nozīme mācību procesā un jaunākā skolas vecuma bērna attīstības kontekstā un apkopots materiāls par tekstveidi un radošajiem tekstiem. Šim nolūkam izmantoti 38 bibliogrāfiski materiāli. Empīriskajā daļā izvirzīts izzināmais jautājums – kā veicināt skolēnu radošumu tekstveides mācības procesā. Pētīšanai izmantoti trīsdesmit 3. klases skolēnu radošie rakstu darbi un trīs skolotāju darba pedagoģiskais vērojums praksē Jelgavas 4. sākumskolā. Pētnieciskajā daļā, kuras apjoms ir 24. lpp., iegūtie rezultāti apkopoti sešpadsmit attēlos. Vadoties pēc iegūtajām atziņām praksē un skolotāju darba vērojuma, izstrādāti metodiski ieteikumi tekstveides mācībai no 1.-4. klasei. Būtiskākie secinājumi pauž, ka skolotājam nepieciešams izmantot spontānās rakstīšanas metodes, apzināt skolēniem aktuālus tematus, dažādos veidos palīdzēt rast iedvesmu pirms rakstīšanas un rūpēties ikdienā par atvērtu un brīvu komunikāciju ar skolēniem. Balstvārdi: radošums, mācību process, tekstveides mācība, mācību saturs.
dc.description.abstractThe topicality of the study “Text-formation learning in the Latvian language lessons for the development of the younger school-age child's creativity" is determined by the need to find out how to put in practice the choice of curriculum and methodology for the implementation of modern education. The author’s aim of this work is to understand, how to make text-formation more creative process for children in elementary school. In theoretical part there is analysis of creativeness in context of learning process and child’s development in elementary school and theoretical material about text-formation and creative writing. For this intension author used 38 bibliographical materials. In empirical part of this work the question for research is – how to develop creativeness of child during the text-formation process. For this research author used 30 compositions made by children of third grade and observed pedagogical work of 3 Latvian teachers in Jelgava Primary School No. 4. Also there is a suggestions made for teaching text-formation more creative to children from 1st to 4th grade. The most important conclusions are that teachers need to use spontaneous writing techniques, identify topics that are relevant to the students, help them find inspiration in writing in different ways, and take daily care of open and free communication with students. Key words: creativity, learning process, textual learning, learning content.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectmācību process
dc.subjecttekstveides mācība
dc.subjectmācību saturs
dc.titleTekstveides mācība latviešu valodas stundās jaunākā skolas vecuma bērna radošuma attīstībai
dc.title.alternativeText-formation learning in the Latvian language lessons for the development of the younger school-age child's creativity
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige