dc.contributor.advisor | Danovskis, Edvīns | |
dc.contributor.author | Krasauska, Rita | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-02-03T02:02:19Z | |
dc.date.available | 2019-02-03T02:02:19Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 68133 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46122 | |
dc.description.abstract | Publisku lietu jēdziena vēsture meklējama Senajā Romā. Slavenajiem Romas ceļiem savukārt bija nozīmīga gan ekonomiskā, gan militārā, gan valsts pārvaldi vienojošā funkcija. Valsts autoceļu kā publisku lietu jēdziena saturs, līdztekus izpratnei par demokrātisku un tiesisku republiku, mūsdienās ir pilnveidojies, taču pamatfunkcijas un pastāvēšanas mērķis ir nemainīgs. Ceļi kā valsts galvenās ekonomiskās artērijas nodrošina gan ērtu un brīvu ikdienas pārvietošanos, gan komerciālu satiksmi, kā arī sniedz iespēju tautai kā valsts varas avotam paust savu viedokli. Darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā aplūkots valsts ceļa kā publiskas lietas statuss un vispārējā izmantošana, kā arī analizēta ceļu pārvaldītāja atbildība par nepietiekamu pārvaldes uzdevuma izpildi. Otrajā nodaļā aplūkoti Latvijā atļautie valsts autoceļu sevišķās izmantošanas gadījumi un vērtētas nepilnības tiesiskajā regulējumā. Trešā nodaļa veltīta valsts ceļam blakus esošo īpašumu īpašnieku tiesībām. | |
dc.description.abstract | The history of public property as a legal concept can be found in the ancient Rome. The famous Roman roads played an important economic and military role, and they also unified the state administration. The content of the concept of public roads as public property along with the term of a democratic republic has been improved, but the basic functions and the purpose of existence has remained unchanged. Roads as the main economic arteries of the state provide both convenient and free daily routing and commercial traffic and is a place where freedom of assembly can be executed. In the first chapter of thesis the status and general use of the state roads as a public property is examined. The analysis of roads administration’s liability in cases of insufficient performance is included. In the second chapter the cases of excessive use of state roads are viewed as well as the deficiencies of the legal framework. The third chapter is devoted to the rights of the owners of nearby real estate. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Juridiskā zinātne | |
dc.subject | publiska lieta | |
dc.subject | publisku lietu sevišķā izmantošana | |
dc.subject | valsts ceļi | |
dc.subject | pulcēšanās brīvība | |
dc.subject | inteliģentās transporta sistēmas | |
dc.title | Valsts autoceļu kā publisku lietu pārvaldīšanas tiesiskie aspekti | |
dc.title.alternative | Legal aspects of the administration of state roads as a public property | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |