Show simple item record

dc.contributor.advisorDanovskis, Edvīns
dc.contributor.authorKrasauska, Rita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-03T02:02:19Z
dc.date.available2019-02-03T02:02:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68133
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46122
dc.description.abstractPublisku lietu jēdziena vēsture meklējama Senajā Romā. Slavenajiem Romas ceļiem savukārt bija nozīmīga gan ekonomiskā, gan militārā, gan valsts pārvaldi vienojošā funkcija. Valsts autoceļu kā publisku lietu jēdziena saturs, līdztekus izpratnei par demokrātisku un tiesisku republiku, mūsdienās ir pilnveidojies, taču pamatfunkcijas un pastāvēšanas mērķis ir nemainīgs. Ceļi kā valsts galvenās ekonomiskās artērijas nodrošina gan ērtu un brīvu ikdienas pārvietošanos, gan komerciālu satiksmi, kā arī sniedz iespēju tautai kā valsts varas avotam paust savu viedokli. Darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā aplūkots valsts ceļa kā publiskas lietas statuss un vispārējā izmantošana, kā arī analizēta ceļu pārvaldītāja atbildība par nepietiekamu pārvaldes uzdevuma izpildi. Otrajā nodaļā aplūkoti Latvijā atļautie valsts autoceļu sevišķās izmantošanas gadījumi un vērtētas nepilnības tiesiskajā regulējumā. Trešā nodaļa veltīta valsts ceļam blakus esošo īpašumu īpašnieku tiesībām.
dc.description.abstractThe history of public property as a legal concept can be found in the ancient Rome. The famous Roman roads played an important economic and military role, and they also unified the state administration. The content of the concept of public roads as public property along with the term of a democratic republic has been improved, but the basic functions and the purpose of existence has remained unchanged. Roads as the main economic arteries of the state provide both convenient and free daily routing and commercial traffic and is a place where freedom of assembly can be executed. In the first chapter of thesis the status and general use of the state roads as a public property is examined. The analysis of roads administration’s liability in cases of insufficient performance is included. In the second chapter the cases of excessive use of state roads are viewed as well as the deficiencies of the legal framework. The third chapter is devoted to the rights of the owners of nearby real estate.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectpubliska lieta
dc.subjectpublisku lietu sevišķā izmantošana
dc.subjectvalsts ceļi
dc.subjectpulcēšanās brīvība
dc.subjectinteliģentās transporta sistēmas
dc.titleValsts autoceļu kā publisku lietu pārvaldīšanas tiesiskie aspekti
dc.title.alternativeLegal aspects of the administration of state roads as a public property
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record