Sižetiskās lomu rotaļas stāstīt prasmes veicināšanā 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Priedīte, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats “Sižetiskās lomu rotaļas stāstīt prasmes veicināšanā 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Tā aktualitāti nosaka studentes novērojumi savā pirmsskolas izglītības iestādē, ka bērniem ir grūtības plaši un tēlaini izteikties. Kā arī studente to ir pamanījusi ne tikai savā darba vietā, bet arī pārējā sabiedrībā. Mērķis: izpētīt teorētiskajā literatūrā stāstīt prasmes apgūšanas iespējas sižetiskajās lomu rotaļās 5-6 gadus veciem bērniem, kā arī veikt pedagoģisko novērojumu un izmēģinājuma darbību, lai izpētītu sižetisko lomu rotaļu ietekmi uz stāstīt prasmes attīstību. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas pirmajā nodaļā tiek analizēti dažādu autoru darbi, kas saistīti ar stāstīt prasmes apgūšanu, runas un valodas attīstību, kā arī 5-6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām. Otrajā nodaļā autore ir aplūkojusi un analizējusi lomu rotaļu būtību un nozīmi saistībā ar stāstīt prasmes pilnveidošanu pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskajā daļā darba autore, veic pedagoģisko novērošanu un izmēģinājuma darbību pirmsskolas izglītības iestādē, ar 5-6 gadus veciem bērniem. Darbā izmantotās metodes – literatūras analīze, pedagoģiskais novērojums, izmēģinājuma darbība. Darbs sastāv no 57 lapas, 16 attēliem un 6 tabulām. Qualification work subject is ‘’5-6 year old children telling skill during scene play in a preschool educational institution’’ Topicality about this problem is very important. Working in preschool institution, the author has noticed, that a lot of children has problems with monolog speech. It’s hard for them to express they thoughts when it’s asked. The same happens in all public. Objective: analyze theoretical literature, how to promote, 5-6 years old children telling skill during scene play and after that, make pedagogical observation to explore how scene play can affect children telling skill. In qualification work theoretical part first chapter, author, has analyzed different author literature about 5-6 years old children speech and language development and also about this age development peculiarities. In second chapter, author has analyzed scene play content and meaning and connection with telling skills. In the empirical part, author, did pedagogical observation in Preschool institution with 5-6 years old kids. Used methods in the work - literary analysis, pedagogical observation, pedagogical trial work. Qualification work consist of 57 pages, 16 pictures and 6 tables.