• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortogrāfijas prasmju attīstības veicināšana krievu valodas kā svešvalodas stundās 9. klasē

Thumbnail
View/Open
299-68165-Prokofjeva_Tatjana_tp10028.pdf (2.420Mb)
Author
Prokofjeva, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Garjāne, Beatrise
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Tatjana Prokofjeva Darba nosaukums: Diplomdarbs. Ortogrāfijas prasmju attīstības veicināšana krievu valodas kā svešvalodas stundās 9. klasē Diplomdarba apjoms ir 53 lappuses. Diplomdarbs sastāv no Ievada, Teorētiskās daļas, Pētījuma daļas, Secinājumu un priekšlikumu daļas un Literatūras un citu avotu saraksta. Tas satur 3 tabulas, 15 attēlus, 3 pielikumus un 53 izmantotās literatūras avotus. Darba mērķis: Izpētīt 9.klases skolēnu ortogrāfijas prasmju līmeni un noteikt pedagoģiskos paņēmienus ortogrāfijas prasmju veicināšanai 9.klases skolēniem. Pētījuma satura un rezultātu apraksts. Diplomdarbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā autore analizē zinātnisko literatūru par ortogrāfijas prasmju attīstīšanu. Tiek apskatītas un izanalizētas zinātnieku un pedagogu atziņas par ortogrāfijas pamatiem. Otrajā nodaļā tiek raksturotas ortogrāfijas prasmju veicināšanas metodes un paņēmieni krievu valodas stundās. Darba autore veica pētījumu par 9.klases skolēnu ortogrāfijas prasmju līmeni krievu valodas stundās. Praktiskās darbības procesā darba autore nonāk pie galvenā secinājuma, kā veicināt ortogrāfijas prasmju attīstību, uzlabot mācību rezultātus. Darba nobeigumā apkopoti secinājumi un priekšlikumi par ortogrāfijas prasmju attīstības veicināšanu krievu valodas kā svešvalodas stundās 9. Klasē. Atslēgas vārdi: Skolēni, zināšanas, prasmes, mācību rezultāti, mācību sasniegumi, kritēriji, līmeņi.
 
The Author of the present paper: Tatyana Prokofjeva Title of work: Diploma paper. Promotion of the development of orthographic skills in the 9th form of Russian as a foreign language The present diploma paper consists of 53 pages. Diploma paper consists of the Introduction, the Theoretical part, the Part of the Study, the Conclusions and Proposals, and the Literature and other sources list. It contains 3 tables, 15 pictures, 3 attachments and 53 sources of literature sources. The goal of the paper: To study the level of 9th grade students' orthography skills and to identify pedagogical techniques for promoting orthographic skills for 9th grade students. Description of the content and results of the study. Diploma paper consists of two chapters. In the first chapter the author analyzes the scientific literature on the development of orthographic skills. The findings of scientists and pedagogues on the basics of orthography are reviewed and analyzed. The second chapter describes methods and techniques for promoting orthographic skills in Russian lessons. The author of the work carried out a study on the level of orthography skills of the 9th grade students in the Russian language classes. In the process of practical work the author of the work comes to the main conclusion how to promote the development of orthographic skills, improve the learning outcomes. At the end of the paper, conclusions and suggestions on promoting the development of orthographic skills in the 9th grade classes of Russian as a foreign language are summarized. Keywords: students, knowledge, skills, learning outcomes, learning achievements, criteria, levels.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46199
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV