Show simple item record

dc.contributor.advisorGavriļina, Margarita
dc.contributor.authorStankeviča, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-07T02:01:54Z
dc.date.available2019-02-07T02:01:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68185
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46204
dc.description.abstractDiplomdarba temats:”Didaktiskās iespējas veidot rakstveida un mutvārdu tekstus krievu valodā kā svešvalodā 9.klasē”. Diplomdarbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem 56 izmantotajiem literatūras avotiem un 15 pielikumiem. Atslēgas vārdi:kompetence, komunikācija, tekstveida prasmes, attīstīšana, didaktika. Ievadā tiek atklāta pētījuma aktualitāte pēc izvēlētā virziena: pētījuma objekts ir skolēnu tekstveides prasmju veidošanas process. Pētījuma priekšmets komunikatīvo, lingvistisko un sociokulturālo kompetenču pilnveidošana, veidojot tekstus krievu valoda kā svešvalodā . Mūsdienu dzīvē ir svarīgī brīvi pārvaldīt valodas, lai sazinātos ar cilvēkiem , izjustu komfortu un pašpārliecību. Tāpēc svarīgi apgūt prasmes ,kā veidot mutvārdu un rakstveida tekstus. 1. nodaļā atspoguļoti tekstveides prasmju veidošanas teorētiskie pamati . Pēc zinātnieku domām, teksts ir daudzpusīgs jēdziens, kas nozīmē, ka skolēnu tekstveides prasmju attīstīšana svešvalodā ir sarežģīts process. 2. nodaļā tiek pievērsta uzmanība gan mācību "metodes" jēdzienam, gan didaktisko metožu klasifikācijai. Mūsdienu pedagoģija uzskata, ka vislabākā ir polimetode, kas balstās uz dažādu pedagoģisko metožu mijiedarbību kombinācijā ar skolotāju un skolēnu didaktiskajām iespējām. 3. nodaļā aprakstīta metožu un paņēmienu aprobācija, kas vērsta uz 9. klases skolēnu teksta prasmju pilnveidošanu. Pamatojoties uz paveikto darbu, var secināt, ka tekstu veidošana krievu valodas stundā ir būtiska skolēnu prasme, jo tieši tekstā tiek īstenota runātāja iecere. Darba autora piedāvātās metodes un paņēmieni atklāj plašas iespējas aktīva darbam skolēnu runas prasmju veidošanā.
dc.description.abstractSubject of the Diploma: “Didaktik possibilities for forming written and oral texts in Russian as a foreign language in Class 9”. The diploma consists of an introductory, 3 chapters, conclusions, 56 literature sources used and 15 annexes. Key words: Competency, communication, textual skills, development, didaktik. The introduction reveals the focus of the study according to the direction selected: The subject of the study is the process of developing pupils' text skills. The subject of the study is the development of communicable, linguistic and social competences in the form of Russian texts as a foreign language. In modern life, it is important to manage languages freely to communicate with people, feel comfort and self-confidence. It is therefore important to learn the skills of creating oral and written texts. Chapter 1 reflects the theoretical bases for the development of skills in the form of text. According to scientists, the text is a multi-faceted concept, which means that developing skills in the language of pupils is a complex process. Chapter 2 focuses on both the concept of “method” and the classification of didactic methods. Modern pedagogy believes that the best is polymethode based on the interaction of different pedagogical techniques in combination with the teaching and educational opportunities of teachers. Chapter 3 describes the authorisation of methods and techniques aimed at improving the text skills of pupils in Class 9. On the basis of the work done, it can be concluded that the drafting of texts in a Russian hour is an essential skill for pupils, since it is in the text that the speaker's intention is being implemented. Methods and techniques provided by the author reveal broad opportunities for active work in the development of pupils' speech skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkompetence
dc.subjectkomunikācija
dc.subjecttekstveida prasmes
dc.subjectattīstīšana
dc.subjectdidaktika.
dc.titleDidaktiskās iespājas veidot rakstveida un mutvārdu tekstus krievu valodā kā svešvalodā 9.klasē
dc.title.alternativeDidaktik possibilities for forming written and oral texts in Russian as a foreign language in Class 9
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record