Runas prasmju veicināšana dialogā krievu valodas stundās 11.klasē
Автор
Tarasova, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Garjāne, Beatrise
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats: “Runas prasmju veicināšana dialogā krievu valodas stundās 11.klasē.” Mērķis: noteikt runas prasmju veicināšanas pedagoģiskos nosacījumus un paņēmienus 11. klases skolēniem dialogā krievu valodas stundās. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar runas un dialoga jēdzieniem pedagoģijas un psiholoģijas literatūrā un ar to, kas nepieciešams, lai tiktu sekmētas runas prasmes dialogā. Tiek iepazīstināts ar jauniešu vecumposma raksturīgākajām iezīmēm. Otrajā nodaļā tiek veikta izmēģinājuma darbības izpēte, kā ar dialoga palīdzību tiek sekmētas runas prasmes. Tika vērtētas skolēnu vispārīgās krievu valodas prasmes un runas prasmes pētījuma sākumā ar dialoga palīdzību un noslēgumā. Pētījuma izmēģinājuma darbībā tika daļēji apstiprināta hipotēze, ka 11. klases skolēnu krievu valodas runas prasmes tiek veicinātas, ja dialogā pedagogs regulāri un sistemātiski palielinās leksisko vienību apjomu tēmas ietvaros, izmantos gramatiskās formas un attīstīs izrunas prasmes, jo pētījuma respondentos – 11. klases skolēnos - var novērot nelielu mācību motivāciju, un ir fiksētas nelielas izmaiņas krievu valodas runas prasmēs. Diplomdarbs sastāv no 50 lapaspusēm, tsk. - 6 attēliem, 4 tabulām, 3 pielikumiem. Izmantoti 25 informācijas avoti. Diploma paper topic: Promonting speech skills in the dialogue in Russian classes in the 11th grade. Aim: To determine the pedagogical conditoins and methods of promoting speech skills for students of the 11th grade in a dialogue in Russian lessons. The Frist Chapter of Diploma Paper introduces the speech and dialogue concepts in pedagogical and psyhological literature and what is neesed to promote speech skills in dialogue. Introduces the rypical features of the youth age group.In the Second Chapter, a pilot study is conducted, and the speech skills are promoted through dialogue. The pupils' general Russian language proficiency and speech skills were assessed at the beginning of the study with the help of the dialogue and in the end. The pilot action of the research partially confirms the hypothesis that the language proficiency of the Russian language students of the 11th grade is encouraged if, in the dialogue, the teacher regularly and systematically increases the volume of lexical units within the subject, use grammatical forms and develop pronunciation skills, because the subjects can observe little motivation, there are fixed small changes. Diploma Paper consists of 50 pages, including 6 images, 4 tables, 3 appendices and lists 25 information sources.