Franču valodas kā svešvalodas apguvēja vārdu krājuma apguves stratēģijas
Автор
Beznosika, Jevgēnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šavlovska, Dina
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Vārdu krājums ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem svešvalodas apgūšanā. Mācoties vārdu krājumu ir nepieciešama mācību stratēģiju pielietošana. Pētīšana tiek balstīta uz vārdu krājuma apjoma koncepcijas izpēti un mācīšanas stratēģijas izmantojuma biežumu. Darba mērķis, pierādīt, ka ir saistība starp mācību stratēģiju biežuma izmantošanu un vārdu krājuma apjomu. Darbā ir izmantotas šādas metodes: atbilstošās zinātniskās literatūras analīze, aptaujas analīze un X_Lex testa analīzes kvalitatīvas metodes, balstītas uz Alždī (2011) izstrādāto stratēģiju grupējumu, un statistikas metode. Teorētiskajā un praktiskajā daļā iegūtie dati ir apkopti darba nobeigumā. Vocabulary acquisition is one of the most important components of learning a foreign language. It is presumed that the use of strategies has a positive impact on language acquisition process. The present paper studies the influence of learning strategies on vocabulary acquisition in a foreign language. The present research aimed to prove that there is a direct correlation between the number and frequency of learning strategies used and the size of vocabulary of a student. The research methods applied are: analysis of the relevant literature, the analysis of the questionnaire on socio-demographic background of the participants and their use of the vocabulary learning strategies, as well as three versions of X-Lex test on vocabulary size. All the findings of both theoretical and practical research are summarized in the concluding part of the research.