2-3 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveidošanas iespējas sižeta-lomu rotaļās
Автор
Čumbajeva, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma: „2-3 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveidošanas iespējas sižeta-lomu rotaļā”. Autore: Viktorija Čumbajeva Vadītāja: Dr.paed., doc. Līga Āboltiņa Diplomdarba apjoms: 73 lpp., 7 tabulas, 18 attēli, 15 pielikumi, 41 literatūras avoti. Diplomdarbā ir teorētiski un praktiski izpētītas 2-3 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveidošanas iespējas sižeta lomu rotaļā. Analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sociālajām prasmēm, dots pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums 2-3 gadus vecumam, analizēta sižeta lomu rotaļa un tās organizācijas momenti pirmsskolas izglītības iestādē. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, tika organizēts un veikts praktiskais pētījums, kura laikā tika izstrādāti sociālo prasmju vērtēšanas kritēriji, atbilstoši kritērijiem veikta bērnu novērošana plātījuma sākumā un beigās. Izstrādāta sižeta lomu rotaļu kopa, kuras mērķis bija pilnveidot bērnu sociālās prasmes. Organizēta un veikta pirmsskolas pedagogu anketēšana par sižeta rotaļas izmantošanu un organizēšanu bērnu sociālo prasmju pilnveidei, un bērnu vecāku anketēšana, lai rotaļa būtu saturīga un emocionāli piesātināta ne tikai pirmsskolas izglītības iestādē, bet arī ģimenes apstākļos. Iegūtie rezultāti tika apkopoti un analizēti, izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, pilnveidošana, sižeta lomu rotaļa, bērnu attīstība. Diplomdarbs var būt praktiski pielietojams pirmsskolas izglītības iestādēs 2-3 gadus vecu bērnu sociālo prasmju novērtēšanā un pilnveidošanā. The topic of diploma paper: Social skills improvement opportunities in role play activities of 2-3 years old children. The author: Viktorija Cumbajeva Advisor: Dr. Ped., doc. Liga Aboltina The volume of diploma paper: 73 pages, 7 tables, 18 pictures, 15 appendixes, 41 literature sources. In the diploma paper social skills improvement opportunities in role play of 2-3 years old children were studied theoretically and practically. Analyzing previously published pedagogical and psychological scientific works about social skills give pedagogical psychological characteristics to 2-3 years old children and analysis of role play and its organizational moments in a pre-primary education institution. On the basis of theoretical knowledge, was organised a practical study and carried out criteria for the evaluation of social skills, recording results of children from the beginning until the end of the research according to criteria. A set of role playing areas was designed to improve the social skills of children. Was organised and performed survey of preschool teachers on the use and organisation of the role play for the development of social skills for children, and a survey of children's parents to determine that the role play activity is meaningful and emotionally saturated not only in the pre-school education institution but also in family conditions. The results obtained were summarised and analyzed, conclusions drawn and proposals put forward. Key words: social skills, improvement, role play, children development. This diploma paper can be practical in the assessment and development of the social skills of children aged 2-3 in pre-primary education institutions.