2-3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Overina, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma: 2 - 3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē. Diplomdarba autore: Nataļja Overina Diplomdarba vadītāja: asoc. prof., Dr. paed. Rudīte Andersone Pētījuma mērķis: izpētīt 2 - 3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Diplomdarbs sastāv: no ievada, 5 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras ar 31 vienībām, 7 pielikumiem. Darba apjoms: 58 lappuses, darbā ietverti 10 attēli, 4 tabulas. Pirmajā nodaļā ir aprakstīta priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās teorētiskā analīze. Otrajā nodaļā analizēta pedagoģiskā procesa organizācija pirmsskolas izglītības iestādē. Trešajā nodaļā analizēts 2 - 3 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums. Ceturtajā analizēta 2 - 3 gadu vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanas pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģiska pieredze. Piektā nodaļā aprakstīta 2 - 3 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās sekmēšanas eksperimentālā pārbaude. Pētījuma laikā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu: Izmantojot dažādas metodes un paņēmienus rotaļnodarbībās, integrētās rotaļnodarbībās – rotaļas un kustību rotaļas, didaktiskās rotaļas, didaktiskās spēles, galda spēles var sekmēt 2 - 3 gadu vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgasvārdi: priekšstati par lielumiem un mēriem, 2-3 gadu vecie bērni, pirmsskolas izglītības iestāde, rotaļa. Thesis: Formation of Perception about Sizes and Measures Students at the Age of 2 and 3 in Preschool Educational Institution. Author: Nataļja Overina Graduate work supervisor: Associate professor, Dr. Paed. Rudīte Andersone Objective of the study: Study the formation of perception about sizes and measures students at the age of 2 and 3 in preschool educational institution. Graduate work is composed of: An introduction, 5 chapters, a conclusion, sources consisting of 31 separate units, annex. Scope of work: 58 pages, including 10 images and 4 charts. The first chapter consists of theoretical analysis of the formation of the general idea of sizes and measures. Second chapter consists of analysis of the organisation of pedagogic process in pre-school educational facilities. Third chapter: Characterization of children in the 2-3 year old age group. Fourth chapter: Analysis of the pedagogic experience of a pre-school educational facility on the formation of the general idea of sizes and measures in 2-3 year old. Fifth chapter: Experimental testing of espousal of formation of the general idea of sizes and measures in 2-3 year old. The research question was answered during the research: Using different methods and techniques – games, educational games, didactic games, movement games, tabletop games can conduce the general idea of sizes and measures in 2-3 year old. Keywords: formation about sizes and measures, 2-3 year old children, pre-school, game.