Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorDobrāja-Pūre, Katrīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:01:57Z
dc.date.available2019-02-09T02:01:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68170
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46248
dc.description.abstractDiplomdarba “Gadskārtu ieražu svētki kā vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolā” mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt gadskārtu ieražu svētku izmantošanu pirmsskolēna vērtībizpratnes sekmēšanai. Darbā pētīta vērtībaudzināšana latviešu tautas gadskārtu svētku iepazīšanas kontekstā pirmsskolas izglītības iestādē. Teorētiski analizēts gadskārtu svētku saturs un apkopoti pedagoģiski paņēmieni vērtībizglītības īstenošanai pirmsskolā, empīriski pētīta privātās izglītības iestādes pieredze bērnu vērtību izpratnes sekmēšanai. Empīriskajā pētījumā noskaidrots, ka pirmsskolas vecumā bērnu vērtību izpratne tiek sekmēta, ja skolotājs savā pedagoģiskajā darbībā mērķtiecīgi aktualizē gadskārtu ieražu svētkiem atbilstošas vērtības, ja svētku organizēšanas procesā tiek izmantoti vērtību izpratni sekmējoši paņēmieni. Diplomdarbu veido trīs nodaļas, secinājumi, priekšlikumi un literatūras saraksts. Darba saturs ir izklāstīts 66 lappusēs, izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 52 nosaukumu, 5 pielikumi, 3 attēli un 8 tabulas. Atslēgas vārdi: audzināšanas process pirmsskolā, pirmsskolas vecumposms, vērtībizpratne, vērtībaudzināšana, gadskārtu ieražu svētki.
dc.description.abstractThe Researches “Latvian Traditional Celebrations as Means of Shaping Students’ Values in Pre-school Education System” goal was to do a theoretical and practical study of using Latvian traditional celebrations as means of shaping student values. The research takes a look at value education in context of these national traditional celebrations in a pre-school educational environment. In the first three chapters the theoretical literature was analyzed to understand the meaning behind these traditions and the educational tools of value education, the practical research was completed in a private sector pre-school to understand their experience of implementing value education through traditional festivities. The research concludes that preschooler’s value system is shaped if teachers use the traditional celebrations and their linked values meaningfully and in process of organizing the celebrations in pre-school, they use tools that that promote the understanding of values. Research consists of four chapters, conclusion, list of sources. The content of the work is presented in 66 pages, 52 analyzed sources and 5 appendices, 3 illustrations and 8 tables. Keywords: Pre-school Education Process, Pre-schooler Development, Values Orientation, Values Education, Latvian Traditional Celebrations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectaudzināšanas process pirmsskolā
dc.subjectpirmsskolas vecumposms
dc.subjectvērtībizpratne
dc.subjectvērtībaudzināšana
dc.subjectgadskārtu ieražu svētki
dc.titleGadskārtu ieražu svētki kā vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolā
dc.title.alternativeLatvian Traditional Celebrations as Means of Shaping Students’ Values in Pre-School Education System
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record