Kritiskas domāšanas tehnoloģiju izmantošana darbā ar tekstu krievu valodas kā svešvalodas stundās
Author
Rozentale, Natalia
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek vērtēta kritiskās domāšanas tehnoloģiju paņēmienu un metožu pielietošana, mācot lasīšanu krievu valodas kā svešvalodas stundās. Darbā tiek pamatota lasīšanas apmācības nozīme svešvalodas apgūšanas procesā, kā arī tiek pētītas mūsdienīgas lasīšanas stratēģijas un tiek noteiktas to pielitošanas īpatnības. Diplomdarba praktiskajā daļā tiek piedāvātas stundu metodiskas izstrādnes, izmantojot kritiskās domāšanas tehnoloģiju paņēmienus un metodes un kombinējot tos noteiktajās lasīšanas stratēģijās. Minētās izstrādnes tika aprobētas krievu valodas kā svešvalodas stundās V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā. Darbs var būt noderīgs skolotājiem un izglītības darbiniekiem, kuru darbs ir siastīts ar svešvalodu apmācības metodiku un praksi. This research is devoted to studying usage of devices and methods of critical thinking techniques teaching reading in Russian as a foreign language. The paper substantiates the importance of teaching reading in the process of studying a foreign language as well as reveals modern reading strategies and defines particularities of usage of those strategies. The practical part of the Diploma Paper provides methods for lessons, using devices and methods of critical thinking techniques, combining them into definite reading strategies. These methods have been tested in classes of Russian as a foreign language in Vilis Plūdonis Kuldīga Secondary School. This paper may be useful to specialists in education and teachers whose work is related to the theory and practice of teaching foreign languages.