Show simple item record

dc.contributor.advisorBiseniece, Maija
dc.contributor.authorZemrībo, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:02:14Z
dc.date.available2019-02-09T02:02:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68541
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46269
dc.description.abstractŠī bakalaura darba mērķis bija noskaidrot personības iezīmju saistību ar sociālās trauksmes un depresijas izteiktību pusaudžiem kā arī noskaidrot, vai meitenēm depresijas un sociālās trauksmes iezīmes ir izteiktākas kā zēniem. Pētījuma dalībnieki bija pusaudži vecumā no 13 līdz 15 gadiem. Kopā aptaujās piedalījās 72 dalībnieki, no kuriem 39 bija meitenes (54,2%) un 33 zēni (45,8%). Personības iezīmes tika mērītas ar Lielā piecinieka aptauju (The Big Five Inventory; BFI; John & Srivastava, 1999). Sociālā trauksme tika mērīta ar Sociālās trauksmes aptauju pusaudžiem (Social Anxiety Scale for Adolescents; SAS-A; La Greca and Lopez, 1998). Aptauja latviešu valodā tika adaptēta šī bakalaura darba ietvaros, pirms tam saņemot rakstisku atļauju no Maiami universitātes ASV (pielikums nr.1). Depresijas izteiktība tika mērīta ar bērnu depresijas aptauju (Children’s Depression Inventory (CDI) Profile Form, Kovacs, 1981). Šī pētījuma rezultāti norāda, ka 6,8 % gadījumu pusaudžiem depresijas iezīmju izteiktība ir virs vidējā, un 39,7 % gadījumos sociālās trauksmes rādītāju izteiktība ir virs vidējā. Rezultāti liecina, ka pusaudžu izlasē pastāv negatīva korelācija starp ekstraversiju un sociālo trauksmi un depresiju kā arī starp apzinīgumu un sociālo trauksmi un depresiju, kā arī pastāv pozitīva korelācija starp neirotismu un sociālo trauksmi un depresiju. Pētījumā arī tika noskaidrots, ka depresijas iezīmju izteiktībā meitenēm un zēniem nav statistiski nozīmīgu atšķirību. Turpretī sociālās trauksmes iezīmju rādītāji meitenēm ir statistiski nozīmīgāki nekā zēniem. Atslēgas vārdi: Sociālā trauksme, depresija, personības iezīmes, pusaudži
dc.description.abstractThe purpose of this bachelor's thesis was to find out the connection between personality traits and social anxiety and depression in adolescents, as well as to find out whether girls have more pronounced depression and social anxiety symptoms than boys. The participants of the study were adolescents aged 13 to 15 years. A total of 72 participants participated in the survey, 39 of which were girls (54.2%) and 33 boys (45.8%). Personality traits were measured by the Big Five Inventory (BFI; John & Srivastava, 1999). Social anxiety was measured by the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A; La Greca and Lopez, 1998). This survey in Latvian was adapted as part of this bachelor's work, with prior written permission from the University of Miami, USA (appendix 1). Depression was measured by the Children's Depression Inventory (CDI) Profile Form, Kovacs, 1981. The results of this study show that in 6.8% of adolescents, the rate of depression is above average, and in 39.7% of cases, the rate of social anxiety is above average. The results show that there is a negative correlation between extroversion and social anxiety and depression among adolescents, as well as between consciousness and social anxiety and depression, as well as a positive correlation between neurotism and social anxiety and depression. The study also found that there were no statistically significant differences between girls and boys in terms of depression. In contrast, indicators of social anxiety traits in girls are statistically more significant than boys. Keywords: Social anxiety, depression, personality traits, adolescents
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectSociālā trauksme
dc.subjectDepresija
dc.subjectPersonibas iezīmes
dc.subjectPusaudži
dc.titlePersonības iezīmju saistība ar sociālās trauksmes un depresijas izteiktību meitenēm un zēniem pusaudžu vecumā
dc.title.alternativeThe relation between self-esteem, perception of the body image and perfectionism for young people in secondary school grades
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record