Respondenta datorpratības saistība ar datorizētu kognitīvo testu rezultātiem
Author
Ekmanis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vanags, Edmunds
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot vai pastāv saistība starp respondenta datorpratību un datorizēti pielietotu kognitīvo testu rezultātiem. Pētījuma izlase N=98, vecumā no 19 līdz 49 gadiem, M= 25,59 (SD=7,38) gadi. Dzimumu sadalījums izlasē ir 67 (68%) sievietes un 31 (32%) vīrieši. Tika veikts korelatīvs pētījums, izmantojot Strūpa krāsu reakcijas, Simbolu – ciparu šifrēšanas un Verbālās atmiņas testus, kā arī šī bakalaura darba vajadzībām izveidotu rakstītprasmes uz datora pārbaudes testu un datorpratības aptauju. Pētījumā konstatēts, ka nav saistības starp datorpratības līmeni un Verbālās atmiņas testu un Simbolu-ciparu šifrēšanas testu. Krāsu reakcijas testā ir ļoti vāja, tieša saistība rs = 0,23, p<0,05 starp Strūpa interferences rādītāju un vidējo dienu skaitu nedēļā, cik bieži respondents izmanto datoru. The aim of the study was to find out if there was a relationship between the computer literacy and the results of computer-assisted cognitive tests. Sample N = 98, 19 to 49 years old, M = 25,59 (SD = 7.38) years. The gender distribution is 67 (68%) women and 31 (32%) men. A corelative study was conducted using Stroop Color and Word Test, Symbol Digit Modalities Test and Verbal Memory Test, as well as writing skills test and a computer literacy survey. The study found that there was no correlations between the level of computer literacy and the Verbal Memory Test and Symbol Digit Modalities Test. The Stroop Color and Word Test has a very weak, direct relationship rs = 0.23, p < 0.05 between the Stroop interference and the average number of days per week that the respondent uses the computer.