Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorIklāva, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-15T02:01:26Z
dc.date.available2019-02-15T02:01:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68146
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46332
dc.description.abstractLienes Iklāvas izvēlētā darba tēma ir „Runas veicināšana bērniem vecumā no 1.5- 3gadiem”. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt runas attīstības iespējas bērniem 1.5 – 3 gadu vecumā. Darba struktūra sastāv no trīs nodaļām, kam izdalītas apakšnodaļās. Pirmajā nodaļā ir sniegts bērna vispārējs raksturojums fiziskajā, intelektuālajā, emocionālajā un sociālajā jomā, atsaucoties uz A. Šponas, G. Svences, D. Lieģenieces, E. Eriksona. Aprakstīts kā šo jomu attīstība ietekmē bērna komunikācijas attīstību. Otrajā nodaļā raksturota runas veidošanās ontoģenēze, zinātniskajā literatūrā meklētas atbildes uz valodas rašanos. Sniegta pirmsrunas secības attīstīšanās. Aprakstītas pirmās trīs bērna attīstības pakāpes pēc Ž. Piažē, aplūkotas Ļ. Vigotska atziņas par vārdu un tā jēgu, I. Miltiņas un H. Gārdnera atziņas par bērnu runu un valodu. Trešajā nodaļā atspoguļots praktiskais pētījums par 1.5- 3 gadīgu bērnu valodas izpratni un pielietojumu ar komunikatīvās attīstības testa palīdzību. Noslēgumā izdarīti secinājumi par pētījuma rezultātiem. Pētījums atklāj, ka bērna valodas veidošanās laikā liela nozīme ir tam, ko viņš redz, dzird, piedzīvo. Sava pieredze tiek pārnesta verbālā komunikācijā. Pēc bērna valodas daudzveidības var izdarīt secinājumus par vidi, kurā bērns aug, vecākiem, aktualitātēm. Darba apjoms ir 108 lapaspuses, kas ietver 39 attēlus, 34 tabulas un 23 pielikumus. Atslēgas vārdi: Runa, pirmsruna, 1.5- 3 g.v. bērna vispārīgs raksturojums, komunikatīvās attīstības tests.
dc.description.abstractLiene Iklāva is writing about “Encourage speech development for children aged 1.5-3 years. “ The goal for the research is to understand opportunities of speech development in children aged 18 months to 3 years both from a theoretical and practical aspects. Her work consists of three chapters with each of them having subchapters. First chapter looks at overall development in children in this age group from physical, intellectual, emotional and social aspects. The chapter is based on research of A. Špona, G. Svence, D. Lieģeniece, E. Eriksona. The author looks at how a childs overall development influences development of communication. The second chapter focuses on speech development and search for answers in scientific literature. The author provides a pre-speech sequence development and by using work of Ž. Piažē describes three stages of development in children. The chapter includes a review of Ļ. Vigotska work about word and its meaning and review of I. Miltiņa un H. Gardner research about child speech and language. The third chapter contains results of practical research work about understanding of speech and its applied use in children aged 18 months to 3 years. The research was conducted using a communicative developmental test. In closing the author makes conclusions about the results of the research. The research shows that what a child sees, hears and experiences during the period of speech development has a major impact. The child’s experience is transferred into verbal communication. By analyzing richness of child’s speech, one can draw conclusions about the environment a child lives in, about its parents and events happening in child’s life. The work consists of 108 pages, contains 39 pictures, 34 tables and 23 attachments. Key search words: speech, pre-speech, 1.5- 3 years old overall child characteristics, communicative development test.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectruna
dc.subjectpirmsruna
dc.subject1.5- 3 g.v. bērna vispārīgs raksturojums
dc.subjectkomunikatīvās attīstības tests
dc.titleRunas veicināšana bērniem vecumā no 1,5- 3 gadiem
dc.title.alternativeEncourage speech development for children aged 1.5- 3 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record