Matemātiskās spēles iekļaujošās izglītības īstenošanai 1.klasē vispārizglītojošajā skolā
Author
Rožkalne, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā „Matemātiskās spēles iekļaujošās izglītības īstenošanai 1.klasē vispārizglītojošā skolā” tiek aplūkota matemātisko spēļu metodiskā materiāla izstrādes specifika un piedāvājums iekļaujošās izglītības 1.klases matemātikas apguvē. Maģistra darba mērķis ir raksturot iekļaujošās izglītības būtību un tās īstenošanas specifiku 1.klasē un izstrādāt spēles 1.klases matemātikas satura apguvei iekļaujošās izglītības kontekstā. Gadījuma pētījuma rezultāti atklāj, ka vispārizglītojošo skolu skolotāji matemātiskās spēles iekļaujošās izglītības 1.klasē izmanto, lai veicinātu izglītojamā izziņas procesu korekciju un attīstību, rosinātu interesi un vēlmi apgūt matemātiku, mācītu un attīstītu sociālās prasmes, praktiski pielietotu stundās iegūtās matemātiskās zināšanas. Gadījuma pētījumā iegūtie rezultāti pierāda, ka matemātiskās spēles iekļaujošās izglītības 1.klasē matemātiskas stundās netiek izmantotas bieži, aptaujātie skolotāji savu matemātisko spēļu materiālu kopumā vērtē kā nepietiekamu. Pētījuma rezultātā izstrādātais metodiskais materiāls matemātikā ar tajā iekļautajām spēlēm ir saistošs vispārizglītojošo skolu iekļaujošās izglītības 1.klases matemātikas apguvē. Maģistra darbā ir 75 lappuses, 3 tabulas, 11 attēli, 3 pielikumi, 63 izmantotie informācijas avoti. The Master's thesis “Mathematical Games for Inclusive Education Implementation in the 1st Grade School of Comprehensive Education” deals with the specifics of the development of methodological material for mathematical games and the offer for the acquisition of 1st grade mathematics in inclusive education. The aim of the Master's thesis is to characterize the gist of inclusive education and the specifics of its implementation in 1st grade and to develop games for the acquisition of 1st grade mathematics content in the context of inclusive education. The results of the case study reveal that teachers of general education schools use mathematical games in the 1st grade of inclusive education to promote the correction and development of the cognitive processes of the learner, to stimulate interest and desire to learn mathematics, to teach and develop social skills, to apply acquired mathematical knowledge in practice. The results of the case study shows that mathematical games are not used frequently in math lessons 1st grade of inclusive education, the surveyed teachers in general consider their mathematical game material insufficient. As a result of the research, the methodical material developed in mathematics with the games included in it is binding for the acquisition of 1st grade mathematics in inclusive education. The Master's thesis consists of 75 pages, 3 tables, 11 figures, 3 appendices, 63 used information sources.