Sociālā pedagoga darbība sociālās atstumtības mazināšanā Ulbrokas vidusskolas 5.-7.klasēs
Author
Feodorova, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēmu “Sociālā pedagoga darbība sociālās atstumtības mazināšanā Ulbrokas vidusskolas 5.–7. klasēs”. Pētījuma mērķis ir raksturot sociālo atstumtību un tās izpausmes veidus 5.–7. klasēs, kā arī izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu skolēnu sociālās atstumtības mazināšanā. Teorētiskajā daļā ir sniegts sociālās atstumtības vispārējs raksturojums, sociālās atstumtības riska faktori bērniem un jauniešiem, kā arī pusaudžu sociālā atstumtība klasē, sociālā s atstumtības mazināšanas iespējas vispārizglītojošajās skolās Latvijā. Praktiskā daļa sastāv no pētījuma par sociālo atstumtību 5.–7. klasēs, kā arī tajā ir iekļauta sociālpedagoģiskās darbības programma un tās aprobācija pusaudžu sociālās atstumtības mazināšanai. Sociālpedagoģiskā programma tika izveidota, pamatojoties uz veikto pētījumu Ulbrokas vidusskolā. Atslēgvārdi: iekļaušana, riska grupa, sociālā atstumtība, sociālās prasmes, sociālpedagoģiskā darbība. The theme of the diploma paper is “Activities of Social Pedagogue in Reducing Social Exclusion in Ulbroka Secondary School forms 5-7.” The goal of this research is to describe social exclusion and the ways it is displayed in grades 5 to 7 and to develop and approbate social pedagogical programme with an aim to reduce social exclusion among students. In the theoretical part the author gives a general overview of social exclusion, describes the risk factors of social exclusion for children and teenagers and also discusses social exclusion of youngsters in classes and presents opportunities for social exclusion in general education schools in Latvia. The practical part consists of the analysis of social exclusion in grades 5 to 7. The practical part also includes a social pedagogical activity programme and its approbation for reducing social exclusion among youngsters. The social pedagogical programme is developed on the basis of a study carried out in Ulbroka Secondary School. Key words: inclusion, risk group, social exclusion, social skill, socio-pedagogical activity.