Uzņēmuma tirgus vērtības paaugstināšanas iespējas restrukturizācijas rezultātā
Автор
Mavļutova, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Promocijas darba mērķis ir pamatot uzņēmuma tirgus vērtības paaugstināšanas nepieciešamību, balstoties uz restrukturizācijas gaitā pielietoto metožu izpēti un Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu finanšu stāvokļa analīzi. Darbā tika veikta zinātniskās literatūras un citu pētījumu rezultātu analīze par uzņēmumu finanšu stratēăiju un tās veidiem, kā arī par restrukturizācijas saturu un motīviem. Darbā tika izanalizētas restrukturizācijā pielietojamo metožu attīstības tendences un uzņēmuma tirgus vērtības noteikšanas metodes. Raksturojot restrukturizācijas programmas īstenošanas posmus, lielāka uzmanība darbā tika pievērsta risku līmeņa novērtēšanai. Izvirzītās hipotēzes ietvaros, darbā tika analizēti restrukturizācijas darījumi par laika posmu no 2005. līdz 2008. gadam, kā arī prognozēta uzņēmumu saimnieciskā darbība un pielietota izstrādātā uzņēmumu tirgus vērtības noteikšanas metodika restrukturizācijas gaitā laikā no 2009. līdz 2013. gadam. Pētījuma gaitā izstrādātais uzņēmuma restrukturizācijas modelis ir empīriski pielietots mazumtirdzniecības uzņēmumā restrukturizācijā. Pētījuma rezultāti liecina kā restrukturizācijas programmas veiksmīgās īstenošanas rezultātā uzņēmuma tirgus vērtība pieaug, taču šo rezultātu var sasniegt jā pārvarēt restrukturizācijas procesu bremzējošos faktorus. The goal of The Promotional Paper “Possibilities to increase company’s market value as a result of restructuring” is to justify attractiveness of restructuring used to increase the company's market value, based on study of methods used during restructuring and on
analysis of Latvian retail companies’ financial performance. The Promotional Paper has
been written in Latvian.
The research contains analysis of the scientific literature with the aim to find out
theoretical position regarding company’s financial strategy, restructuring content and
motives, as well as market development tendencies of restructuring deals and methods of
evaluating company's market value used during restructuring. While describing the stages
of implementing restructuring program, the main focus was put on evaluation of the risk
levels.
In order to verify the hypothesis defined, methodology of determining retail company’s
market value during restructuring is used. Data analyzed in the practical part of the
research to evaluate restructuring transactions concern time period from 2005 – 2008 as
well as the forecasts about economic activity of company during time period from 2009 –
2013. Company restructuring pattern and the enactment methodology is developed and
used empirically.
The results of the research show that the company’s market value can increase in case of
successful enactment of the restructuring program; however, this result can be achieved if
the management is able to overcome the obstructive risk factors of restructuring process
discovered in the research.
The total volume of the paper, excluding the appendices, is 154 printed pages. It contains 8
appendices, 34 tables, 14 figures and 17 formulas. The reference list consists of 167
sources.
The key words of the Promotional Paper are: financial strategy, company’s
restructuring, market value, merger and changes, restructuring program, analysis of
economic activity.