Izglītības kvalitātes nodrošināšanas vadība profesionālās izglītības iestādē X
Author
Siliņa, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu straujā globalizācija nosaka nepieciešamību pēc izglītības kvalitātes atbilstības sabiedrības, kā arī tautsaimniecības pieaugošajām prasībām. Profesionālās izglītības iestādes uzdevums ir sagatavot darbaspēku atbilstoši darba tirgus pieprasījumam, līdz ar to būtiska loma ir izglītības kvalitātes uzlabošanai un kvalitātes vadības nodrošināšanai. Taču sabiedrībā pastāv dažāda kvalitātes jēdziena, kvalitātes vadības nodrošināšanas izptratne. Šāds aspekts noteica autores maģistra darba tēmu ”Izglītības kvalitātes nodrošināšanas vadība profesionālās izglītības iestādē X”. Maģistra darbā izmantojot teorētiskās pētīšanas metodes analizēti dažādi kvalitātes jēdzieni, kvalitātes novērtēšana izglītības iestādē, kvalitātes nodrošināšanas vadības sistēmas, izglītības iestāžu kvalitātes nodrošināšana Latvijā un pasaulē, pētīta Latvijas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība. Empīrikais pētījums strukturēts divās nodaļās. Pētījuma pirmājā nodaļā analizēta profesionālās izglītības iestādes X izglītības kvalitātes vadība, mācību process un vērtēšana, pedagogu novērtēšana, akreditācija un pašvērtējums, veikta SVID analīze profesionālās izglītības iestādei X. Analizēts sniegtās izglītības kvalitātes līmenis pēc, izglītības iestādē X, līdz šim izmantotajiem izglītības kvalitātes indikatoriem - centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu, profesionālās kvalifikācijas eskāmenu, valsts pārbaudes darbu un absolventu darbā iekārtošanās rezultātiem. Pētījuma otrajā nodaļā veikta izglītības kvalitātē ieinteresēto pušu aptauja un noskaidrots respondentu viedoklis par to kas ir kvalitatīva izglītība un kā to nodrošināt. Balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem izstrādāti ieteikumi izglītības kvalitātes vadības nodrošināšanas pilnveidei profesionālās izglītības iestādei X. Today's rapid globalization makes it necessary for the quality of education to meet the needs of society as well as the growing demands of the economy. The role of the Professional education institution is to prepare the workforce in line with labor market demand, thereby playing a key role in improving the quality of education and ensuring quality management. However, there is a variety of understanding of quality concepts, quality management assurance in society. This aspect identified the subject of the author's master's work on “The management of quality assurance in the Professional education school X”. In the work of the master, the theoretical study methods analyzed different quality concepts, quality assessment in the educational institution, quality assurance management systems, quality assurance of educational institutions in Latvia and the world, the development of the Latvian education quality monitoring system. The empirical study is structured in two chapters. The first chapter of the study analyzes Professional education institutions X education quality management, learning process and assessment, teacher evaluation, accreditation and self-assessment, performed SWOT analysis for Professional education institution X. The quality of education provided by using educational quality indicators used in educational institution X has been analyzed - centralized professional qualification exam, professional qualification exam, national test and graduate job placement results. In the second chapter of the study conducted a survey of stakeholders in the quality of education and identified respondent’s views on what quality education is and how to ensure it. Based on the results of the study, recommendations for improvement of education quality management for vocational education institution X have been developed.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Studiju kvalitātes augstākajā izglītībā novērtēšanas procedūru pielāgošana pandēmijas ierobežojumu laikā un ietekme uz ārējo studiju kvalitātes novērtēšanu.
Šņucina, Olga (Latvijas Universitāte, 2023)Covid-19 pandēmijas apkarošanai tika ieviesti ilgstoši ierobežojumi valstī, Eiropā un pasaulē, kas skāra visas cilvēka dzīves jomas. Kopš ierobežojumu ieviešanas iekšējie un ārējie procesi studiju kvalitātes nodrošināšanai ... -
Izglītības kvalitāte un vadība
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte, Izglītības pētniecības institūts (Latvijas Universitāte, 2000)Krājumā ietvertos rakstus vieno centieni sekmēt izglītības kvalitātes celšanu. Tai pakļauta izglītības politika, izglītības efektivitāte, sistemoloģija izglītībā, izglītības salīdzinošās novērtēšanas metodes, reģionālo ... -
Profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošie faktori
Pauliņa, Ilze (Latvijas Universitāte, 2017)Maģistra darbs „Profesionālās ievirzes sporta izglītības kvalitātes pilnveidi ietekmējošie faktori” izstrādāts, lai sniegtu ieskatu jautājumos, kas saistīti ar profesionālās ievirzes sporta izglītības vietu un nozīmi ...