Fiziskā un emocionālā vardarbība 4. un 9.klasē
Автор
Rundāne, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma ir “Fiziskā un emocionālā vardarbība 4. un 9. klasē”. Darba mērķis ir izpētīt vardarbības esamību 4. un 9. klasēs un apkopot ieteikumus skolu direktoriem, kā rīkoties, lai novērstu vardarbības gadījumu iespējamo atkārtošanos. Starptautiskā pētījuma OECD PISA 2015 (Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija) dati parāda, ka vardarbības indekss piecpadsmitgadīgo skolēnu starpā ir visaugstākais visu 72 pētījuma dalībvalstu vidū. Vardarbība pasliktina cilvēka dzīves kvalitāti un tās ietekme vienmēr ir negatīva. Darba teorētiskajā daļā veic literatūras un avotu analīzi par fizisko un emocionālo vardarbību skolās, kā arī apskata normatīvos aktus un dažādus pētījumus, kas veikti saistībā ar vardarbību izglītības iestādēs. Darba praktiskajā daļā tiek analizēti un salīdzināti aptaujas iegūtie rezultāti ar teorijas daļā gūtajām atziņām. Tiek apkopoti ieteikumi skolu direktoriem, kā rīkoties, lai novērstu vardarbības gadījumu iespējamo atkārtošanos. Darba autore secina, ka gan emocionālā, gan fiziskā vardarbība ir novērojama 4. un 9. klasē. Master Thesis “Physical and Emotional Violence in grades 4 and 9”. The aim of the work is to investigate the existence of violence in grades 4 and 9 and to summarise recommendations for school principals on how to prevent possible recurrence of violence. International research OECD PISA 2015 (Organization for Economic Co-operation and Development) data show that the index of violence among 15-year-olds is the highest among all 72 Member countries. Violence worsens the quality of human life and its effect is always negative. The theoretical part of the Thesis conducts literature and source analysis of physical and emotional violence in schools, as well as regulatory acts and various studies carried out in connection with violence in educational institutions. The practical part of the Thesis analyses and compares the results of the survey with the insights got from the theoretical part. There are summarise recommendations for school principals on how to prevent possible recurrence of violence. The author concludes that both emotional and physical violence are observed in grades 4 and 9.