Vidzemes reģiona Mūzikas un Mūzikas/mākslas skolu komandas darbs labizjūtas pilnveidošanā.
Autor
Lapšāne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kristapsone, Silvija
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ievas Lapšānes maģistra darbs “Vidzemes reģiona Mūzikas un Mūzikas/mākslas skolu komandas darbs labizjūtas pilnveidošanā” risina aktuālu jautājumu par to, vai labi organizēts komandas darbs ietekmē pedagogu labizjūtu darbā profesionālās ievirzes kultūrizglītības iestādēs - Mūzikas un Mūzikas un mākslas skolās Vidzemē (turpmāk tekstā- Vidzemes MMS). Lai iegūtu priekšstatu par komandas darba izpausmēm un to, vai tas ietekmē strādājošo labizjūtu, tika veikta 27 Vidzemes MMS strādājošo aptauja. Saskaņā ar iegūtajiem datiem bija iespējams konstatēt, kā jautājumus par komandas darbu, līdera vadības stilu, organizācijas kultūru un darbinieku labizjūtu redz strādājošie. Rezultāti palīdzēja izveidot secinājumus un rast priekšlikumus iespējamajiem risinājumiem, saskaņā ar pieejamo zinātnisko literatūru. Atslēgas vārdi: profesionālās ievirzes kultūrizglītības iestāde, komandas darbs, līdera vadības stils, pedagogu labizjūta darbā, organizācijas mikroklimats, organizācijas kultūra. The present master paper “Team work on improving the well-being among schools of Music and Music&Art in Vidzeme Region” by Ieva Lapšāne deals with a topical issue – the influence of well-organized team work on the teacher well-being in their day-to-day work at professional educational institutions - Music and Music&Art schools in Vidzeme (further – Vidzeme MAS). A survey in 27 Vidzeme MAS has been conducted in order to get an overview about the team work performance and its impact on the teacher well-being. The analysis of the gained data provided an insight on how the employees see and evaluate the team work, leadership style, organisation culture and employees’ well-being. In accordance with the available scientific reference sources, the conclusions of the analysis have been drawn and recommendations for the potential solutions have been proposed by the author. Keywords: Professional educational institution, team work management, leadership style, teacher’s well-being at work, organisation microclimate, organization culture.