Studentu komunikatīvās kompetences pilnveide akadēmiskās angļu valodas studijās
Author
Zaščerinska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žogla, Irēna
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Šis darbs izstrādāts ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu projektā «Atbalsts doktora studijām
Latvijas Universitātē».
Jeļenas Zaščerinskas
PROMOCIJAS DARBA
„STUDENTU KOMUNIKATĪVĀS KOMPETENCES PILNVEIDE
AKADĒMISKĀS ANGĻU VALODAS STUDIJĀS”
ANOTĀCIJA
Studentu komunikatīvā kompetence tiek raksturota ar ārējo un iekšējo perspektīvu sistēmu.
Darba mērķis ir izveidot un pamatot ārējo un iekšējo perspektīvu sistēmu studentu komunikatīvās
kompetences pilnveidei, uz šī pamata izstrādāt akadēmiskās angļu valodas studiju organizācijas
modeli.
Kvalitatīvi novērtējošais pētījums veikts akadēmiskās angļu valodas studiju produktivitātes
pārbaudes trīs posmos studentu komunikatīvās kompetences pilnveidē.
Pētījuma bāzi veido pētnieki, docētāji un studenti.
Secinājumi: teorētiskā un empīriskā pētījuma rezultāti ļauj izsecināt likumsakarību, kas
noformulēta promocijas darba hipotēzē.
Inovācijas potenciāls: akadēmiskās angļu valodas studiju organizācijas modelis studentu
komunikatīvās kompetences pilnveidei, un īpaši tā ieviešanas secība, var tikt plaši izmantots ne
vien augstskolas studiju procesā.
Atslēgas vārdi: ārējo un iekšējo perspektīvu sistēma, studentu komunikatīvās kompetences
pilnveide, iespējas, akadēmiskās angļu valodas studijas This work has been supported by the European Social Fund within the project «Support for
Doctoral Studies at University of Latvia».
Jeļena Zaščerinska
ABSTRACT
OF THE PROMOTION THESIS
DEVELOPMENT OF
STUDENTS’ COMMUNICATIVE COMPETENCE
IN ENGLISH STUDIES FOR ACADEMIC PURPOSES
Students’ communicative competence is characterized by development of the system of external
and internal perspectives. Aim of the research is to analyze and work out the system of external
and internal perspectives for development of students’ communicative competence underpinning
analysis and creation of organizational model of English studies for academic purposes.
Qualitative evaluation research examines efficiency of English studies for academic purposes for
development of students’ communicative competence.
Respondents are researchers, educators and students.
Conclusions: theoretical and empirical findings allow drawing conclusions on the regularity
formulated in the hypothesis of the promotion thesis.
Innovative potential: English studies for academic purposes could be easily integrated into a wide
range of tertiary studies.
Key words: system of external and internal perspectives, development of students’ communicative
competence, opportunities, English studies for academic purposes