3-4 gadus vecu bērnu prasmes veidot vārdu savienojumus pilnveide rotaļās
Author
Veide, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: “3- 4 gadu vecu bērnu prasmes veidot vārdu savienojumus, pilnveide rotaļās”. Darba autore: Laura Veide Darba zinātniskā vadītāja: Agrita Tauriņa Pētījuma mērķis: Analizēt 3- 4 gadus vecu bērnu prasmi saskaņot īpašības vārdu ar lietvārdu. Pētījuma hipotēze: 3- 4 gadus vecu bērnu prasme veidot gramatiski precīzus vārdu savienojumus, tiek sekmēta, ja pedagogs bērniem piedāvā spēlēt rotaļas un mērķtiecīgi veicina valodas apguvi. Darba teorētiskā daļa: Tika analizēta psihologu, pedagogu un citu autoru darbus, 3- 4 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām, darba autore secina, ka pedagoģiskajā procesā izmantojot radoši rotaļas tiek bērniem sekmēta runas gramatiskā uzbūve. Darba praktiskā daļa: Empīriskajā daļā tika pētīts bērnu prasme veidot gramatiski precīzas runas veidošanos, prasmi saskaņot lietvārdu ar īpašības vārdu, vārdu locīšanu ar nenoteikto un noteikto galotni. Tika atspoguļots praktiskais darbs, kurā iegūti pozitīvie rezultāti, kas tika sasniegti organizētajās rotaļās. Job Theme: “The skills of children aged 3-4 years to connect words, improving in gaumes”. Author of the work: Laura Veide Scientific head of work: Agrita Tauriņa Purpose of the study: Analyze the ability of 3 - to 4-year-olds to match the adjective with a noun. Study hypothesis: The ability of 3 - 4-year-olds to make grammatically accurate word connections is promoted if the teacher offers children to play games and purposefully promotes language learning. Theoretical part of the work: An analysis of the works of psychologists, educators and other authors, and of the trends of children aged 3-4 years, was carried out by the author of the study, which concludes that creative playing for children contributes to the grammatical design of speech. Practical part of the job: The empirical part studied children's skill in shaping the formation of grammatically accurate speech, the skill of matching a noun with adjective, folding words with the indefinite and determined apex. Practical work reflecting the positive results achieved in organised games was reflected.