Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorGeneralova, Katerina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-08T01:02:08Z
dc.date.available2019-06-08T01:02:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69272
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46714
dc.description.abstractDarba autors – Katerina Generalova Darba vadītājs – Ilze Briška Kvalifikācijas darba nosaukums: “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās.” Pētījuma objekts: pirmsskolas pedagoģiskais process. Pētījuma priekšmets: vizuālā māksla kā radošās darbības veicinātājs. Hipotēze: bērnu radošuma attīstība vizuālās mākslas nodarbībās tiek sekmēta, ja skolotājs atbalsta un uzmundrina bērnu, un vēl pamatojas uz vizuālās mākslas nodarbībām, kuri tiek dažādotas dažādas metodikas nodarbības (ar mūzikas palīdzību, ar priekšmetu maiņu). Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt radošās domāšanas attīstības iespējas vizuālā mākslā vidējā vecuma bērniem. Mūsdienu dzīve ir nepieciešami un pieprasīti cilvēki ar attīstītu un radošu skatienu dzīvē. Zinātniski pierādīts, ka tieši agrīnais cilvēka attīstības posms nosaka to, kāds cilvēks būs nākotnē, kā viņš domās un vai varēs pietiekoši efektīvi pildīt tam uzticēto funkciju. Šī iemesla dēļ ir tik būtiski šajā vecumā attīstīt bērnā radošumu. Un vizuālā māksla ir viens no veidiem šīs attīstības stimulēšanai. Par galvenajiem uzdevumiem tika izvirzīti: teorētisko aspektu apzināšana, bērnu attīstības izzināšana, pētījuma par bērnu radošumu veicināšanas iespējām realizēšana un tā datu analīze, secinājumu izdarīšana. Darbā tiek pielietota teorētiskā pētīšanas metode (pedagoģiskās, psiholoģiskās un mākslas literatūras teorētiska analīze) un empīriskā metode (novērošana, aptaujāšana, pārrunas, pedagoģiskā darbība). Darba teorētiskajā daļā analizēti dažādu autoru darbi pedagoģijā un psiholoģijā par bērnu personību, vecumposmu īpatnībām, vizuālo mākslu un radošo darbību. Darba praktiskajā daļā veikts bērnu vispārīgs raksturojums, vecāku aptauja par bērnu radošo darbību zīmējot mājās un intervija ar skolotājām par nodarbībās pielietotajiem izteiksmes līdzekļiem, kā arī ieteikumi vizuālās mākslas nodarbībās. Veikti novērojumi nodarbību laikā, analizēta bērnu radošā darbība pēc izstrādātajiem kritērijiem un līmeņiem. Veicot pētījumu var secināt, ka bērnu radošā darbība vizuālajā mākslā sekmīgi attīstīsies, ja tiks izmantoti šādi līdzekļi: mūzika, dziesma, pasaka, dzejoļi. Darbs sastāv no ievada, 1 nodaļās, 6 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, kas apkopotas 60 lpp. Darbā ievietoti 2 attēli, 3 tabulas, 54 literatūras avoti, pievienoti 4 pielikumi.
dc.description.abstractAuthor of work – Katerina Generalova Head of work – Ilze Briska The title of the qualifying work is “Creative thinking development of children in middle age in visual arts”. The qualifying work consists of an introductory part, 1 chapter, and 6 subdivisions, conclusions and proposals, which are viewed in 60 pages. The work also includes 2 pictures, 3 tables, 54 literature sources, as well as 4 attachments. The aim of the research: to study in theory and in practice the possibilities of development of creative thinking in visual art for middle age children. The subject of the research: visual art as a facilitator of creative activities. The object of the research: pedagogical process of a pre-school establishment. Hypothesis: the development of children’s creativity in visual arts lessons is encouraged if the teacher supports and encourages the child, and is still based on visual arts lessons that are diversified through different methods (music, change objects). In today's fast growing time, people with a developed and creative glance and view in life are needed and demanded. It has been scientifically proven that the early stages of human development determine what kind of person will be in the future, how he thinks and whether he will be able to perform the function entrusted to him effectively enough. For this reason, it is so essential at this age to develop creativity in a childhood. And visual art is one way of stimulating this development. One of the main tasks of any pre-school establishment is to provide a child for the experience of creative activities. The theoretical part of the qualifying work analyses the works by different authors on pedagogy and psychology about a child’s personality, age peculiarities, the activities of visual art and the creative activities in general. The practical part of the qualifying work gives children’s general description, as well as contains a survey administered among the parents on their children’s drawing activities at home. Also, qualifying work includes an interview with the teachers about the use of different types of means during the lessons of visual art. By qualifying work research is concluded that the creative activity of children in visual arts will develop successfully if used as a means: music, song, fairy tale, poem.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectradoša darbība
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subject4-5 gadi
dc.subjectradošums
dc.subjectvizuālā māksla
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās
dc.title.alternativeCreative thinking developement of children in middle age in visual arts
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию