Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorHofmane, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-08T01:02:12Z
dc.date.available2019-06-08T01:02:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69321
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46720
dc.description.abstractDiplomdarba tēma. ,,Vārdu krājuma paplašināšana vecākajā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Darba autore. Pētījuma mērķis. Izpētīt vecākās pirmsskolas vecuma bērnus ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vārdu krājuma paplašināšanās iespējas koriģējoši attīstošā darbībā. Darba teorētiskā daļā tiek analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā ar logopēdiju saistītā literatūra par bērnu vecumposma attīstības īpatnībām, vārdu krājuma paplašināšanas iespējām, vārdu krājumu attīstības nepietiekamības izpausmēm vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību un tā likumsakarībām. Teorētiskās atziņas galvenokārt balstās uz V. Rūķes – Draviņas (1992), I. Miltiņas (2008), D. Dzinteres (2000), V. Kuzina (Кузин, 1986), V. Muhinas (Мухинa, 1975), V.Kalniņas, Dz. Skrubes (1983) u.c. autoru teorētiskajām atziņām. Praktiskajā daļā veikta bērnu vārdu krājuma sākotnējā analīze. Veikta pedagoģiskā novērošana, lai izzinātu valodas attīstības un bērna personības īpatnības, ka arī tiek pētīts bērnu vārdu krājuma līmenis. Atkārtotā valodas pārbaude pierādīja, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību izmantojot dažāda veida rotaļas papildinājies vārdu krājums. Iegūtos pētījuma rezultātus analizējot, saskaņā ar iegūtajiem datiem visiem pētāmas grupas bērniem ir novērojama pozitīva dinamika. Diplomdarba struktūrā ir 86 lappuses, 10 attēli, 20 tabulas, 22 pielikumi un 51 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi – valodas sistēmas nepietiekama attīstība, vārdu krājums, rotaļas.
dc.description.abstractThe thesis of the theme: "Boosting the vocabulary for the eldest preschool children with insufficient development of the language system". The author of work: The objective of the study: to carry out the study in order to examine and analyse the elder pre-school children with an inadequate development of the language system with the purpose to implement corrective actions for expansion of the vocabulary. In the theoretical part of the thesis, the author analysed the pedagogical, psychological literature related to speech therapy on the specifics of the development of children of different age groups, the possibilities of manifestations of insufficient development of the vocabulary for the elder preschool children with insufficient development of the language system and its regularities. Theoretical findings are mainly based on V. Ruke-Dravina (1992), I. Miltina (2008), D. Dzoff (2000), V. Kuzin (1986), B. C. Muhina (1975), V. Kalnina, Dz. Skrubes (1983) et al. theoretical knowledge of authors. The practical part includes the initial analysis of children's vocabulary. Pedagogical observation has also been carried out to find out the specifics of language development and the personality of the child, as well as the level of the vocabulary in use of a child. Repeated language testing proved that by using special sets of games the vocabulary of elder preschool children with insufficient development of language system has increased. Having analysed the obtained research results, according to the data the positive dynamics can be observed in all children of the study group. The thesis consists of 86 pages, 10 figures, 20 charts, 22 attachments and 51 literature and information sources. Keywords – insufficient development of language system, vocabulary, games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectsistēmas
dc.subjectnepietiekama
dc.subjectattīstība
dc.subjectvārdu krājums
dc.titleVārdu krājuma paplašināšana vecākajā pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeBoosting the vocabulary for the eldest preschool children with insufficient development of the language system
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record