Galda spēļu izmantošana vārdu krājuma pilnveidošanai 4 – 5 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Autor
Rudbārža, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Galda spēļu izmantošana vārdu krājuma pilnveidošanai 4 – 5 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību” mērķis ir izanalizēt teorētiski un izpētīt praktiski ,pārbaudot vārdu krājuma pilnveidošanas iespējas, pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, vidējā pirmsskolas vecumposmā, izmantojot galda spēles. Uzdevumi : 1.Izzināt dažādu autoru atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājumu, valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. 2.Raksturot, analizēt pirmsskolas vidējā vecuma bērnu attīstību kopumā. 3.Pārbaudīt bērnu vārdu krājumu, izvirzīt atbilstošus kritērijus bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vārdu krājuma pilnveidošanai. 4.Pētījumā iesaistīto bērnu atkārtota vārdu krājuma pārbaude, rezultātu apkopošana un analīze. 5.Izstrādāt ieteikumus bērnu vecākiem galda spēļu izmantošanai bērnu vārdu krājuma pilnveidošanai. Diplomdarba teorētiskajā daļā, balstoties uz M. Kūles, J. Lūses, D. Markus, I. Miltiņas, G. Tomeles, S. Tūbeles, G. Svences u.c. autoru atziņām, analizēts formulējums – valodas sistēmas nepietiekama attīstība. Vērsta uzmanība vecāka pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību raksturojumam veselumā. Veikta izpēte bērnu vārdu krājuma pilnveides iespējām. Raksturota spēles nepieciešamība bērnu vārdu krājuma papildināšanai, pilnveidošanai, valodas sekmīgai attīstībai. Diplomdarba praktiskajā daļā novēroti un raksturoti vecākā pirmsskolas vecuma bērni ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Tiek pārbaudīts bērnu vārdu krājums pirms koriģējoši attīstošās darbības un pēc tam atkārtoti, pēc galda spēļu izmantošanas, paplašinot bērnu vārdu krājumu. Atslēgvārdi: valodas sistēmas nepietiekama attīstība, vārdu krājuma pilnveidošana, galda spēles. Diplomdarba sastāvs: 77 lappuses, 11 attēli, 23 tabulas, 61 literatūras un citi avoti, 17 pielikumi. The objective of the graduation paper “Application of board games in the vocabulary improvement for 4 – 5 year old children having an insufficiently developed language system” is to make a theoretical analysis and to study practically, checking the possibilities of the pre – schoolers’ language system at a medium pre – school age applying board games. The tasks: 1.To study conclusions made by several authors referring to the pre – schoolers’ vocabulary and insufficient development of the language system. 2.To describe and make analysis of the pre – schoolers’ general development. 3.To check the children’s vocabulary and to set adequate criteria for the improvement of the vocabulary to the children having an insufficient development of the language system. 4.A repeated check of the children’s, involved in the research, vocabulary, summarization and analysis of the results. 5.To make up suggestions for children’s, parents how board games can be used in the improvement of children’s vocabulary. The theoretical part of the graduation paper dells with the analysis of the formulation “an insufficient development of the language system” basing on the conclusions made by M. Kūle, Y.Lūse, D. Markus, I. Miltiņa, G. Tomele, S. Tūbele, G. Svence and others authors. Attention has been paid to medium age pre – schoolers having an insufficient development of the language system described as a whole. There has been done a research on the possibilities of the children’s vocabulary improvement. There has been described a necessity of the game in the children’s vocabulary enrichment, improvement and a successful development of the language. The practical part of the graduation paper deals with observations and descriptions of the medium age pre – schoolers having an insufficient development of the language system. There has been described checking of the children’s vocabulary before the correcting developing activity and later – repeatedly – after the application of the board games broadening the children’s vocabulary. The key words: an insufficient development of the language system, improvement of the vocabulary, board games. The graduation paper consists of 77 pages, 11 pictures, 23 tables, 61 literary and other sources, 17 appendixes.