Show simple item record

dc.contributor.advisorTēraudkalns, Valdisen_US
dc.contributor.authorAustruma, Spodraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:41Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:41Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21767en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4694
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractANOTĀCIJA Promocijas darbs” Jauniešu vērtības patērētājsabiedrībā Latvijā” zinātniskā darba mērėis bija izpētīt un teorētiski pamatot jauniešu vērtības patērētājsabiedrībā, izstrādāt un aprobēt jauniešu vērtību veidošanās patērētājsabiedrībā modeli un kritērijus. Pētījuma bāzi veido 707 vispārizglītojošo skolu 10.-12. klašu skolēni vecumā no 16 līdz 21 gadiem un 7 vērtībizglītības eksperti. Pētījumā tika noskaidrots pētījuma jautājums kādas vērtības veidojas jauniešiem mūsdienu patērētājsabiedrībā Latvijā. Pētījuma gaitā tika analizēta zinātniskā literatūra, kas raksturo vērtību būtība, skaidrots jēdziens vērtība, vērtības klasificētas un sistematizētas. Izvērtētas vērtību veidošanās komponentes, nosacījumi - kā vērtības veidojas sabiedrībā, skaidrota sociālās percepcijas būtība. Analizēts vērtību veidošanās kultūrsociālais aspekts.– raksturota postmodernā patērētājsabiedrība un globalizācija kā vērtību indikatori. Analizēta patērētājsabiedrības būtība, ideoloăija un izveidoti patērētājsabiedrības kritēriji. Promocijas darbā analizēta vērtībizglītība un izglītības normatīvie dokumenti vērtībizglītības kontekstā un plānošanā. Skaidrota vērtībizglītības valsts politikā, analizēts mācību priekšmetu vērtībizglītojošais saturs Latvijā, izvērtēti vērtību izvēles motīvi, jauniešu vecuma īpatnības, dzīves stils un domāšanas veida ietekme uz vērtību izvēli. Uz teorētiskās analīzes bāzes izveidots jauniešu vērtību veidošanās modelis un kritēriji. Praktiskā pētnieciskākajā daĜā atspoguĜota empīriskā pētījuma organizācija, metožu apraksts, rezultātu analīze un secinājumi. Darba apjoms ir 195 lapas (bez pielikumiem)un 18 pielikumi(apjoms 46 lapas). Promocijas darbā iekĜauti 63 attēli, izmantoti 345 literatūras un interneta avoti. Atslēgas vārdi: Jauniešu vērtības, patērētājsabiedrība, vērtībizglītībaen_US
dc.description.abstractABSTRACT The goal of the doctorate paper The values of the youth in the consumer society of Latvia was to research and theoretically justify young people’s values in the consumer society, and approbate the model and criteria of young people’s value formation in the consumer society. The research is based on data obtained from 707 comprehensive school 10th - 12th grade students, aged 16 – 21 years, and 7 values education experts. The research provided the answer to the research question – what values do the young people develop in the modern consumer society in Latvia. During the research, scientific literature that characterizes the essence of values was analysed, the notion ‘value’ was explained and values were classified and systematized. The components of value formation and the conditions that determine how values develop in a society were evaluated, and the essence of social perception was explained. The culture-social aspect of value formation was analyzed. The postmodern consumer society and globalization as value indicators were characterized. Finally, the essence, ideology and developed criteria of consumer society were analyzed. In the doctorate paper, values education and the education laws and regulations in the context of value education and planning were analyzed. Value education in the national policy was explained, the values education content in school subjects in Latvia was analyzed, the motives for value choice and the influence of young people’s age peculiarities, life style and way of thinking on the value choice. The theoretical analysis served as the basis for creating young people’s value formation model and criteria. The practical part of the research includes the organization of the empirical research, method description, the analysis of results and conclusions. The volume of the paper is 195 pages (without appendices) and 18 appendices. In this doctorate paper 63 images are included and 345 literary and internet sources have been used. Key words: young people’s values, consumer society, values education;en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība, pedagoģija un sportsen_US
dc.titleJauniešu vērtības patērētājsabiedrībā Latvijāen_US
dc.title.alternativeThe values of the youth in the consumer society of Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record