Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorKellerte, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:04:54Z
dc.date.available2019-06-30T01:04:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69176
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47046
dc.description.abstractDarba autore: Ilze Kellerte Kvalifikācijas darba nosaukums: Pirmsskolas vecuma bērna priekšstatu par formu sekmēšana rotaļā. Kvalifikācijas darbs izstrādāt par tēmu “Pirmsskolas vecuma bērna priekšstatu par formu sekmēšana rotaļā”. Pētījuma aktualitāt noteica autores novērojumi par bērnu grūtībām agūt priekštatus par ģeometriskām formām. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt 3 – 4 gadus vecu bērnu priekšstatu veidošanos par ģeometriskām formām rotaļu laikā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā darba autore pēta matemātisko priekšstatu veidošanos pirmsskolas vecuma bērnos, 3 – 4 gadus vecu bērnu attīstību un rakturojumu šajā vecumposmā, kā arī rotaļas nozīmi matemātisko priekšstatu sekmēšanā. Teorētiskājā daļā plaši izmantoti un apkopoti A. Sorokinas, D. Lieģenieces, A. Lopatinas, V. Reņģes, E. Eriksona, G. Svences, N. Mikājevas, J. Mikājevas, V. Golubinas, D. Dzintares, I. Stangaines un citu autoru atziņas un pētījumus par rotaļu. Darba empīriskā daļā tika veikts pētījums par rotaļu kā bērna izpratnes sekmētāju un veidotāju attiecībā uz ģeometriskajām formām. Pētījuma laikā tika apstiprināts, ka rotaļa sekmē bērnu izprati par ģeomerisko formu priekšstatiem. Rotaļas laikā tika novērots, ka bērnos daudzveidīga materiālu izvēle rada interesi, kas motivē apgūt ģeometriskās formas, kā arī vide, kurā bērns atradās rosināja viņos vēlmi izzināt. Tika piedāvātas dažādas rotaļu situācijas no vieglākām uz sarežģītākām. Skolotājs plānveidīgi organizēja savas darbība, lai sekmīgi bērnos veidotu izpratni par ģeometriskām formām. Radot impulsiem bagātu vidi, bērns vairāk vēlas izzināt un apgūt lietas sev apkārt, tostarp sekmēt izpratni par formām, jo tās ir visapkārt. Atslēgas vārdi: matemātisko priekšstatu veidošana, rotaļa, ģeometriskās formas un figūras, attīstība, konstruēšana. Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lpp., 4 attēli, 7 tabulas, 5 pielikumi, 26 literatūras avoti.
dc.description.abstractAuthor of the work: Ilze Kellerte Title of qualification work: Promoting by play perception of shapes in pre-schoolers. Qualification work has been developed on a theme “Promoting by play perception of shapes in pre-schoolers”. The study was followed up by the author's observations on children's difficulties in agitating for geometrical forms. The aim of the qualification work: to study the perception of geometrical forms in pre-schoolers. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the author examines the formation of mathematical notions in children of pre-school age, the development of pre-schoolers, and the mining of this age, as well as the importance of playing in promoting mathematical notions. References of the following authors were used in the work: A. Sorokin, D. Liegeniece, A. Lopatinas, V. Herring, E. Erikson, G. Svences, N. Mikhaeva, J. Mikhaeva, V. Golubinas, D. Amber, I. Stangaines and others. On the empirical part of the work a research was conducted on the promotion and builder of playing as a child's awareness of geometrical forms. During the research, it was confirmed that the play contributed to the understanding of the image of the geometric forms of children. During the game, it was observed that children had a diverse choice of materials of interest, which motivated them to learn geometrical forms, and the environment in which the child had a desire to explore them. Various playing situations were offered, from lighter to more complex. The teacher organized his activities in a planned manner to successfully develop awareness of geometrical forms in children. Key words: making of mathematical notions, playing, geometrical shapes and figures, development, construction. The qualification work consist of: 41 pages, 4 images, 7 tables, 5 annex, and 26 bibliography.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmatemātisko priekšstatu veidošana
dc.subjectrotaļa
dc.subjectģeometriskās formas un figūras
dc.subjectattīstība
dc.subjectkonstruēšana
dc.titlePirmsskolas vecuma bērna priekšstatu par formu sekmēšana rotaļā
dc.title.alternativePromoting by play perception of shapes in pre-schoolers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record