Informācijas pratības attīstība bioloģijā 10. klasē
Author
Jurša, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu informacijas laikmetā, kad pieejamās informācijas daudzums ir tik milzīgs, arvien nepieciesamāka kļūst prasme strādāt ar šo informācija – meklēt, atlasīt, analizēt vajadzigo informāciju. Šo iemaņu sauc par informācijas pratību. Maģistra darbā tiek analizēts 10. klases skolēnu informācijas pratības līmenis gada sākumā un gada beigās bioloģijas mācību stundās, pirms tam pielietojot vairākas metodes informācijas pratības attīstīšanai. Tiek apskatīti informācijas pratību raksturojošie kritēriji, to noteikšanas metodes un informācijas pratību veicinošie pasākumi. Pētījumam tika izvēlēti kopumā 8 informācijas pratību raksturojošie kritēriji un pēc tiem tika analizēti 10. klases skolēni. Pētnieciskajā daļā informācijas pratības līmenis pēc šiem kritērijiem tika noteikts ar grupu darba un 10 konkursa uzdevumu palīdzību. Darbā tiek sniegti ieteikumi informācijas pratības līmeņa paaugstināšanai 10. klases skolēniem. In the modern inforrmation age, when the amount of available information is so huge, the skill to work with this information becomes more and more necessary - to search, select, analyze the necessary information. This skill is called information literacy. The master's thesis analyzes the level of information literacy of the 10th grade pupils at the beginning of the year and at the end of the year in biology lessons, before applying several methods for the development of information skills. The criteria characterizing information literacy, methods of their identification and activities promoting the information activity are considered. A total of 8 criteria for characterizing the information literacy were selected for the study and then 10th grade students were analyzed. In the research part, the level of information literacy according to these criteria was determined through group work and 10 competition tasks. The paper provides recommendations for raising the level of information literacy for the 10th grade students.