Speciālo un vispārizglītojošo skolu skolotāju izjustā pašefektivitāte un apmierinātība ar darbu
Author
Rūrāne, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā tika izvirzīta hipotēze, ka speciālajiem skolotājiem pašefefektivitātes un apmierinātības ar darbu rādītāji būs zemāki, nekā vispārizglītojošajiem skolotājiem. Tika izvirzīti arī divi pētījuma jautājumi: 1) Vai pastāv saistība starp pašefektivitāti un apmierinātību ar darbu speciālo skolu skolotājiem un vispārizglītojošo skolu skolotājiem? 2) Vai speciālo skolu skolotāju un vispārizglītojošo skolu skolotāju pašefektivitāte un apmierinātība ar darbu ir saistīta ar vecumu un darba stāžu? Pētījumā piedalījās 38 vispārizglītojošie skolotāji un 34 speciālie skolotāji. Lai noteiktu skolotāju uztverto pašefektivitāti tika izmantota Darba pašefektivitātes skala un apmierinātības ar darbu noteikšanai tika izmantota Apmierinātības ar darbu aptauja. Tika novērotas statistiski nozīmīgas atšķirības apmierinātībā ar darbu speciālajiem un vispārizglītojošajiem skolotājiem, speciālajiem skolotājiem tai esot augstākai. Arī statistiski nozīmīgas negatīvas saistības ar darba stāžu un vecumu tika novērotas speciālo skolotāju izlasē. Atslēgas vārdi: pašefektivitāte, apmierinātība ar darbu, speciālie skolotāji, vispārizglītojošie skolotāji, darba stāžs, vecums The hypothesis of the study was that self-efficacy and job satisfaction levels will be lower for special education teachers than for general education teachers. Two questions of the study were also raised: 1) Is there a significant relation between self-efficacy and job satisfaction in general education teachers and special education teachers? 2) Is general education teacher and special education teacher self-efficacy and job satisfaction related to working experience and age of the teacher? 38 teachers were from general education schools and 34 teachers were from special education schools. Two surveys were used to obtain the study data. Occupational self-efficacy scale and Job Satisfaction Survey. Results showed statistically significant difference in job satisfaction between general education teachers and special education teachers, with special education teachers having higher job satisfaction levels than general education teachers. Results also showed a statistically significant negative correlations between job satisfaction and working experience, as well as teacher age in special education teacher group. Key words: self-efficacy, job satisfaction, special education teachers, general education teachers, working experience, age