Moduļa "Kultūras daudzveidība" apguve 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Damberga, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
„Moduļa „Kultūru daudzveidība” apguves 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē” Darba autore: Dārta Damberga Darba vadītāja: Dr. paed., doc. Ilze Šūmane Darba apjoms: 53 lapas, 4 tabulas, 17 attēli, 5 pielikumi, izmantotas 40 literatūras un avoti. Diplomdarba mērķis ir plānot un realizēt moduļa “kultūru daudzveidība” apguvi 4-5 gadus veciem bērniem. Darbā ir analizēta teorētiskā literatūra un avoti par pirmsskolas pedagoģisko procesu, mācību metodēm, 4-5 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām, kultūru un staprkultūru izglītību. Tika veikta pirmsskolas grupas sākotnēja izpēte un intervija ar pedagogu, lai noskaidrotu bērnu zināšanas un attieksmi par kultūru daudzveidību. Diplomdarba ietvaros tika izveidota mācību materiālu kopa moduļa apguvei, pēc kuras tika veikta atkārtota bērnu izpēte. Visbeidzot tika analizēti empīriskā pētījuma rezultāti un izdarīti sacinājumi. Ar izstrādāto mācību materiālu kopu ir iespējams bērniem mācīt moduli „Kultūru daudzveidība”. Atslēgas vārdi: kultūra, starpkultūru izglītība, kultūru daudzveidība, 4-5 gadus veci bērni, pedagoģiskais process „Teaching the Module „Cultural Diversity” to Children Aged 4-5 in Preschool Education Institutions” Author: Dārta Damberga Supervisor: Dr. paed., doc. Ilze Šūmane Amount of work: 53 pages, 4 graphs, 17 images, 5 addendum, used 40 information sources. The topic of research for the diploma paper is regarding the organization of module “Cultural Diversity” for children between the age of 4 to 5 in preschool education. In my diploma I have used theoretical literature and the Internet sources about preschool pedagogical process, teaching methods, 4-5 year olds children’s development, culture and multicultural eduaction. The initial research and interview with the educator was carried out to identify children's knowledge and attitudes towards cultural diversity. As part of the diploma work, a set of study materials was created for the learning of the module, after which the children were repeatedly analysed. The final outcome of the research was then computed and the results were used to establish a conclusive data regarding the cultural diversity module. With this set of study materials it is now possible to teach children the module “Cultural Diversity”. Key words: culture, multicultural eduaction, cultural diversity, 4-5 year old children, pedagogical process