Emociju regulācijas un prosociālas uzvedības saistība ar bāriņtiesu darbinieku apmierinātību ar darbu
Autor
Valtere, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Upmane, Anda
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis bija izpētīt un noskaidrot, kā emociju regulācija un prosociāla uzvedība saistās ar bāriņtiesu darbinieku apmierinātību ar darbu. Pētījumā piedalījās 140 respondenti no Latvijas bāriņtiesām, izlasi veidoja tikai sievietes ar vidējo vecumu 40,7 gadi un vidējo darba stāžu iestādē 9,16 gadi. Pētījuma ietvaros respondentes aizpildīja 3 aptaujas – Emociju regulācijas aptauju (Emotion Regulation Questionnaire – ERQ, Gross &John, 2003), Prosociālo tendenču aptauju (Prosocial Tendencies Measure , PTM, Carlo & Randal, 2002) un Apmierinātības ar darbu aptauju (Job Satisfaction Survey, JSS, Spector, 1997). Pētījumā iegūtie rezultāti rāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas skarības starp emociju regulāciju, prosociālu uzvedību un bāriņtiesas darbinieku apmierinātību ar darbu. Pēc soļu regresijas analīzes rezultātiem prosociāla uzvedība kā neatkarīgais mainīgais ir statistiski nozīmīgs apmierinātības ar darbu prognozētājs, tas spēj izskaidrot 8% no apmierinātības ar darbu, savukārt, šī pētījuma ietvaros netika atklāts, ka emociju regulācija ir statistiski nozīmīgs apmierinātības ar darbu prognozētājs. Atslēgas vārdi: emociju regulācija, prosociāla uzvedība, apmierinātība ar darbu, bāriņtiesu darbinieki. The aim of the study was to investigate and find out whether emotional regulation and prosocial behavior are related to the work satisfaction of orphan court employees. The study was attended by 140 respondents from the Latvian Orphan's Court, with a sample of women with an average age of 40,7 and an average length of service of 9,16 years. Within the framework of the research, the respondents completed 3 surveys - Emotion Regulation Questionnaire (ERQ, Gross & John, 2003), Prosocial Tendencies Measure (PTM, Carlo & Randal, 2002) and Job Satisfaction Survey (JSS, Spector, 1997). The results of the study show that there are statistically significant interactions between emotion regulation, prosocial behavior and job satisfaction, and after the results of regression analysis, prosocial behavior as an independent variable is a statistically significant predictor of job satisfaction, it is capable of explaining 8% of job satisfaction, while in this study it was not revealed that emotion regulation is a statistically significant predictor of job satisfaction. Keywords: emotion regulation, prosocial behavior, job satisfaction, orphans court employees.