Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana latviešu valodas stundās 3. klasē
Author
Petruševiča, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs “Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana latviešu valodas stundās 3. klasē” ir izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt kritiskās domāšanas jēdziena izpratni, vēsturi, aktualitāti izglītībā, empīriski pārbaudīt kritiskās domāšanas pieejas izmantošanu sākumizglītībā. Pētījuma problēma: kā tiek attīstīta 3. klases skolēnu kritiskās domāšanas prasme latviešu valodas stundās, izmantojot kritiskās domāšanas pieeju? Pētījuma mērķis: analizējot kritiskās domāšanas pieeju, metodes un metodiskos paņēmienus, izstrādāt pedagoģisko izmēģinājumu. Secināts, ka, izmantojot kritiskās domāšanas pieeju latviešu valodas stundās 3. klasē, tiek pilnveidota skolēnu pastāvīga, jēgpilna mācīšanās, palielinājās motivācija. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas pieeja, kritiskā domāšana 3. klasē, trīs fāžu modelis. The diploma paper “Using the Approach of Critical Thinking in Latvian Language Lessons in Grade 3” has been developed with the aim of theoretically studying the understanding of critical thinking, its history, its topicality in education, and empirically verify the use of the critical thinking approach in education. The research problem: how is develop pupils critical thinking skills of grade 3 in Latvian language lessons, using the critical thinking approach? Aim of the research: analyzing the approach of critical thinking, critical thinking methods and methodical technique, develop pedagogical trial. It has been concluded that the use of the critical thinking approach in Grade 3 in Latvian language lessons improves pupils' permanent, meaningful learning, motivation has been increased. Key words: critical thinking, critical thinking approach, critical thinking in Grade 3, three phase model.