4-5 gadīgu bērnu kustību koordinācijas sekmēšana fiziskajās darbībās
Autor
Kovaļkova, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums – „4 – 5 gadīgu bērnu kustības koordinācijas sekmēšana fiziskajās darbībās”. Darba mērķis – Sekmēt 4 – 5 gadīgu bērnu kustību koordināciju, izmantojot fiziskās darbības bērnu mācību procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba pirmajā daļā tiek analizētas autoru atziņas par fiziskām īpašībām – veiklību, ātrumu, acumēru, spēku, izturību, lokanību, līdzsvaru, kustības koordināciju, kā arī to nozīmi cilvēka attīstībā un fizisko īpašību attīstības iespējām. Tiek analizētas autoru atziņas par pareizās stājas veidošanu pirmsskolas vecuma bērniem un rīta vingrošanas nozīmi pirmsskolēnu ikdienā. Vēl tiek izanalizētas autoru atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu fizisko attīstību no dzimšanas līdz 6 gadiem, ieskaitot. Darba empīriskajā daļā tiek aprakstīts, kā tika veikts 4 – 5 gadīgu bērnu kustības koordinācijas novērtējums. Novērtējums tika veidots pētījuma sākumā. Pēc novērtējuma pētījuma sākumā, bērniem tika piemeklētas atbilstošas fiziskās darbības – kustību rotaļas un fiziskie vingrinājumi, lai sekmētu bērnu kustību koordināciju. Pētījums notiek septiņus mēnešus. Pētījuma nobeigumā tika veidots atkārots bērnu kustību koordinācijas novērtējums. Darba empīriskajā daļā tiek attēloti kustību koordinācijas novērtējuma rezultāti pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Galvenie atslēgas vārdi – fiziskās īpašības, līdzsvars, stāja, kustību koordinācija, fiziskās darbības. Kopējais darba lapaspušu skaits – 71. lpp. Tajā ir 26. attēli, lietaratūras un citu avotu skaits – 43, pielikumu skaits – 13. Title or the bachelor work – „4 - 5 years old children coordination of movement advancement in physical activities". Aim of the work - To promote coordination of 4 - 5 year old children 's movements using physical activities in the children’s learning process. The work consists of two parts - theoretical and empirical. The first part of the work analyzes authors' quotes of physical properties - agility, speed, eyesight, strength, endurance, flexibility, balance, movement coordination, as well as their role in human development and development of physical properties. Authors' quotes are being analyzed about the creation of right posture for preschool children and the importance of morning gymnastics in the everyday life of pre-school children. Also authors' findings on the physical development of pre-school children from birth to 6 years, including, are being analyzed. The empirical part of the thesis describes how the examination of 4 - 5 year old children 's movement coordination was performed. Examination was made in the beginning of the study. After that, children were matched with appropriate physical activities - movement games and physical exercises to improve movement coordination. The study takes seven months. At the end of the research, a re - examination of children's movement coordination was made. The empirical part of the work shows the results of the examination of movement coordination at the beginning of the study and at the end of it. Main key words – physical properties, , balance, posture, movement coordination, physical activities. The work consists of 71 pages than includes 26 pictures. The number of literature used is 43 and addition count 13.