3-5 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
Autor
Kaļiberda, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba pētījuma tēma: 3-5 gadīgu bērnu kustību apguves sekmēšana kustību rotaļās. Bakalaura darba pētījuma mērķis: analizēt un praktiski pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu kustību apguves sekmēšanu kustību rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un praktiskās daļas – kopā 2 daļas. Bakalaura darbā ir apkopota un analizēta informācija par pētāmo tēmu, ņemot vērā senu un, mūsdienu pedagoģisko un psiholoģisko zinātnisku literatūru, ka arī izmantotas psihologu un pedagogu atziņas (piem., S. Laizānes, R. Karlovskas, D. Dzinteres u.c.). Kustība ir dzīves bagātība un bērna enerģijas avots. Caur kustību rotaļām, pedagogam ir nepieciešams organizēt darbību un sistematizētu pieeju tā, lai īstenotu bērna pilnvērtīgu attīstību. Darba teorētiskajā daļā tiek savākta un izzināta informācija par: -kustībām un to veidiem; -kustību raksturojumu; -pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojumu; -rotaļas būtību un tās nozīmi. Darba pētāmajā daļā aprakstīts, pētījuma metodoloģiskais pamats, šajā daļā tiek pētītas kustību rotaļu izmantošanas iespējas kustību apguves sekmēšanai 3-5 gadus veciem bērniem. Tika veikta pedagoģiskā novērošana, organizēta pedagoģiskā eksperimenta darbība un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka, skolotājam ir jāievēro bērna vecumposma īpatnības, pareizi jāorganizē kustību rotaļas, kopā ar bērniem ir aktīvi jāiesaistās rotaļās un jāmotivē bērni, slavējot viņus par padarītu darbu, tad tiek veicināta kustību apguves sekmēšana kustību rotaļās. Bakalaura darba apjoms: 56 lpp, 8 attēli, 6 tabulas, 2 pielikumi, 54 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: kustības, kustību rotaļas, kustību attīstība, pamatkustības, bērnu attīstība. The research theme of the diploma paper: the promotion of 3-5-year-old children movement skills acquisition through movement games. The research objective of the diploma paper: to analyse and practically investigate the promotion of movement skills acquisition of the youngest pre-school children through movement games. The current diploma paper consists of the theoretical chapter and the empirical chapter – altogether 2 chapters. The diploma paper summarizes and analyses the information on the topic under study, taking into account old and contemporary pedagogical and psychological scientific literature, as well as refers to the opinions of psychologists and educators (S. Laizāne, R. Karlovska, D.Dzintere etc.). Movement is life wealth and a source of energy for the child. A teacher should organize activities and systematize the approach to implement the healthy development of a child through movement games. The theoretical part collects and explores information about: -movements and their types; -description of movements; -characteristics of pre-school children development; -the nature of the toy and its meaning. The research part of the thesis describes the methodological basis of the research. This chapter explores the opportunities of the application of movement games for the promotion of 3-5-year-old children movement skills acquisition. Pedagogical observation was carried out, the pedagogical experiment was organized and the results of the research were analysed. The results of the study show that a teacher has to take into consideration the peculiarities of the child's age, to properly organize movement games, play actively with children and motivate them praising them for the completed work. In this case, movement skills acquisition is facilitated through movement games. The results of the study show that the teacher has to follow the peculiarities of the child's age, properly organize the games of the movement, play actively with the children and motivate the children, praising them for doing the work, then facilitating the movement learning in movement games. Key words: movements, movement games, movement development, main movements, child’s development. The volume of the diploma paper: 56 pages, 8 figures, 6 tables, 2 appendices, 54 literature sources.