Starppaaudžu mācīšanās digitālo prasmju apguves veicināšanai senioriem
Author
Konstanta, Beāte Bernedīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Beātes Bernedīnes Konstantas maģistra darbs izglītības zinātnēs “Starppaaudžu mācīšanās digitālo prasmju apguves veicināšanai senioriem” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības zinātņu un pedagoģisko inovāciju nodaļā 2019.gadā. Pētījuma mērķis ir balstoties uz zinātniski teorētiskajām atziņām, senioru un jaunāku paaudžu anketēšanas rezultātiem, pētīt kāda saistība pastāv starp starppaaudžu mācīšanās norisi un digitālo prasmju apguves līmeni. Pētījuma rezultāti par starppaaudžu mācīšanās norises un digitālo prasmju apguves saistībām parāda, ka var redzēt saistības starp starppaaudžu veiktajām darbībām un senioru digitālās prasmes aspektu līmeņa pašnovērtējumiem. Atslēgas vārdi: izglītība, mūžizglītība, starppaaudžu mācīšanās, seniori, digitālās prasmes. Darbs sastāv no 3 daļām. Teorētiskās daļas ir par starppaaudžu mācīšanās būtību un digitālo prasmju raksturojumu. Empīriskajā pētījumā tika pētītas saistības senioru digitālo prasmju līmeņiem un starppaaudžu mācīšanās norisei. Empīriskajā daļā apkopotas 220 respondentu anketas un veikta datu analīze. Darbs satur 127 lapas un 2 pielikumus. Master Thesis of Beāte Bernedīne Konstanta “Intergenerational learning to promote the acquisition of digital skills for seniors” was developed at the Department of Educational Sciences and Pedagogical Innovation of the University of Latvia, Faculty of Education, Psychology and Art in 2019. Based on scientific theoretical knowledge and the results of surveys among seniors and younger generations, the aim of the study was to explore conjuctions between the intergenerational learning process and the level of acquisition of digital skills. The results of the study on the intergenerational learning process and the acquisition of digital skills show that there is a link between the intergenerational learning process and the self-assessment of the level of senior digital skills. Keywords: education, lifelong learning, intergenerational learning, seniors, digital skills. The work consists of 3 parts. Theoretical parts are about the nature of intergenerational learning and the characteristics of digital skills. In the empirical study, connections were searched in the levels of senior digital skills and intergenerational learning process. In the empirical part, 220 respondent questionnaires are summarized and data analysis is performed. Work contains 127 pages and 2 attachments.