• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bilingvālo skolēnu verbālā izpratne un darba atmiņa

Thumbnail
Открыть
22875-Tatjana_Turilova_Miscenko_2013.pdf (757.2Kb)
Автор
Turilova-Miščenko, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raščevska, Malgožata
Дата
2013
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
ANOTĀCIJA. PPromocijas darba mērķis bija noskaidrot sakarības starp verbālo izpratni un darba atmiņu secīgiem bilingvāliem pusaudžiem ar dzimto krievu un otro latviešu valodu, un monolingviem pusaudžu vecumā ar dzimto latviešu valodu. Galvenie rezultāti parāda, ka bilingviem vispārlietojamo jēdzienu izpratne, zinātnisko jādzienu izpratne un darba atmiņa ir statistiski nozīmīgi saistītas, toties monolingviem šī saistība tika atklāta tikai starp verbālās izpratnes mainīgajiem. Soļu regresijas analīzes rezultāti parādīja, ka verbālo izpratni otrajā valodā vislabāk prognozē izpratne dzimtajā valodā un darba atmiņa otrajā valodā; verbālo izpratni dzimtajā valodā vislabāk prognozā verbāla izpratne latviešu valodā, nevis darba atmiņa; darba atmiņu otrajā valodā vislabāk prognozē verbālā izpratne otrajā valodā un darba atmiņa dzimtajā valodā; darba atmiņu dzimtajā valodā vislabāk prognozā darba atmiņa otrajā valodā un verbālā izpratne otrajā valodā. Pētījumā gūtie rezultāti var būt izmantojami izglītības nozarē, veicinot secīgo bilingvu efektivāko otras valodas apgāšanu. Atslēgas vardi: verbālā izpratne, darba atmiņa, bilingvi.
 
ABSTRACT. The aim of this doctoral study is to explore the relationship between verbal comprehension and working memory for Russian-Latvian successive bilingual adolescents and Latvian monolingual adolescents. The main results show that general concepts comprehension, scientific concepts comprehension and working memory correlate significantly both in bilinguals’ native and second language. In monolingual sample only comprehension variables are correlated. Multiple regression results show that bilinguals’ verbal comprehension in the second language is predicted significantly by verbal comprehension in native Russian language and working memory in the second language; on the other hand working memory in second language is predicted significantly by verbal comprehension in the second language and working memory in native language. Implication of the results can be found useful in the bilingual education and individual second language learning. Key words: verbal comprehension, working memory, bilingual.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4717
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV