Empīriskajā metodē izstrādāto aktivitāšu ietekme angļu valodas runātprasmes apguvei 11. klases skolēniem Rīgas tehnikumā
Автор
Kovaļeviča, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Horgan, Joseph Jack
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā tiek pētīts, kā empīriskajā metodē izstrādātās aktivitātes uzlabo skolēnu runas prasmes, samazina stresu un baiļu sajūtu no runāšanas. Mērķis ir izstrādāt uz empīrisko metodi balstītas apmācību aktivitātes un izpētīt, kā tas veicina skolnieku runas prasmju attīstīšanu un vai motivē aktīvi piedalīties apmācības procesā. Teorētiskajā daļā ir pētīta runas prasme, empīriskās apmācības teorija un tās pielietošana apmācībās procesā. Empīriskajā daļā atspoguļoti metodes pielietošanas rezultāti. Sākotnējās pārbaudes rezultātu analīze, salīdzinot ar starppārbaudes un gala pārbaudes rezultātiem, pierādīja, ka skolnieku grupai, kuri bija iesaistīti eksperimentā, uzlabojās runas prasme, samazinājās stress un bailes no runāšanas. Tiek secināts, ka, iekļaujot apmācības procesā empīriskajā metodē izstrādātās aktivitātes, tiek panākts pozitīvs rezultāts skolnieku runas prasmju attīstībai. The present diploma paper explores the effect of activities based on the experiential approach on enhancement of learners’ speaking skills and reduction of their stress and shyness while speaking. Its purpose is to develop the activities based on experiential approach and explore how they are beneficial to learners’ progress in speaking and motivation for active participation in the learning process. The theoretical part is devoted to the nature of speaking, the theory of experiential learning and its application in the classroom. The empirical part focuses on the results of the case study. The analysis of the results of pre-evaluation in comparison with the results of mid-evaluation and post-evaluation demonstrated that the learners of experimental group improved their speaking skills and reduced the shyness while speaking. It could be concluded that the activities based on experiential approach have a positive impact on learners’ speaking skills.