Spēka attīstīšanas iespējas 6.klases skolēniem sporta stundās
Autor
Kaufelde, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Autors: Sintija Kaufelde Darba nosaukums – Spēka attīstīšanas iespējas 6. klases skolēniem sporta stundās. Darba mērķis – Noskaidrot spēka attīstīšanas iespējas sporta stundās 6. klases skolēniem. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās pētnieciskās daļas, rezultātu analīzes un secinājumiem. Teorētiskajā daļā tika pētīta literatūra par fiziskajām īpašībām, spēka raksturojumu, attīstības līdzekļiem, metodēm un vingrinājumiem, kā arī literatūra par pamatskolas bērnu – pusaudžu vecumposma īpatnībām (emocionālajām, psiholoģiskajām un fizioloģiskajām), kā arī pamatskolas mācību programmas saturs un vērtēšanas sistēma. Praktiskajā pētnieciskajā daļā tika analizēti 6. klases skolēnu kontrolvingrinājumu rezultāti. Tika izvēlēti un atlasīti vingrinājumi, kuros tika attīstīts spēks (eksplozīvais, statiskais un ķermeņa). Darba autors izstrādāja sporta stundas konspektus, kuros tika iekļauti kontrolvingrinājumi. Atslēgvārdi: fiziskās īpašības, spēks, pusaudžu vecums, testēšana, kontrolvingrinājumi Author: Sintija Kaufelde Work name - Improving the Physical Characteristics - Strength in Sports Lessons in Grade 6. The work consists of five parts - introduction, theoretical, practical research, result analysis, and conclusion part. In the theory part of the research the literature was reviewed on the topic of physical properties, especially on, strength characteristics, developmental funds, methods and excercises. In the theory part the literature on teenager age children emotional, psychological, and physical characteristics as well as secondary school athletic program and evaluation system was explored. In the practical research section children from the sixth grade were analysed on the basis of the control-excercise results. Strength developing type of exercise (explosive, statistic, and bodyweight) were used in the research. The author of this research created sports lesson synopsis in which author included control-excercise. Key words: physical characteristics, strength, teenager age, testing, control-excercise.