Erika Ādamsona personības un noveļu apguve 11. klasē
Author
Trijēce, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Erika Ādamsona personības un noveļu iepazīšana 11. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas veicinātu pilvērtīgi apgūt Erika Ādamsona personību un “smalko kaišu” noveles, kā arī rosinātu izvērtēt prioritātes, vērtības un pilnveidot sevi kā personību, gūstot nozīmīgas atziņas. Darbā ir ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā apzināta zinātniskā un pedagoģiskā literatūra par literatūras mācībpriekšmeta specifiku, kā arī par skolotāja lomu literatūras stundās. Otrajā nodaļā izzināta Erika Ādamsona personība un daiļrade, uzsvaru liekot uz “smalko kaišu” noveļu izzināšanu. Trešajā nodaļā aprakstīta skolotājas gatavošanās darbam klasē, kurā ietverta skolēnu vecumposma īpatnību izzināšana un pētījumā iesaistīto skolēnu raksturojums, kā arī metodiskās sistēmas varianta plānojums. Ceturtajā nodaļā raksturota skolotājas un skolēnu sadarbība E. Ādamsona un “smalko kaišu” noveļu apguvei paredzētajās literatūras stundās. Piektajā nodaļā diplomande veikusi sadarbības rezultātu izvērtējumu un analīzi. Izstrādātā metodiskās sistēmas varianta efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs iesakāms gan studentiem, gan vidusskolas literatūras skolotājiem, gan citiem interesentiem. Atslēgas vārdi – Eriks Ādamsons, smalkās kaites, literatūra, vērtības, daudzpusīga personība. The aim of the diploma paper “Acquisition of Eriks Adamsons Personality and Short Story in Grade 11” is to develop a tool for a methodological system that would contribute to the full learning of Eriks Adamsons personality and short stories of “fine ailments”, as well as to encourage the assessment of priorities, values and improvement of themselves as a personality, with important insights. The work consists of an introduction, five chapters with sub divisions, conclusion and attachments. The first chapter identifies scientific and pedagogical literature on the specific nature of the teaching of literature, as well as the role of teacher in literature classes. The second chapter highlights the personality and character of Eriks Adamsons, focusing on the learning of short story of “fine ailments”. The third chapter describes the preparation of the teacher for the work in the classroom, which includes the clarification of the characteristics of the age of the pupils and the charasteristics of the pupils involved in the study, as well as the design of a variant of the methodological system. Chapter four describes the cooperation between teacher and pupils of literature classes for the acquisition of Eriks Adamsons and “fine ailments”. In chapter five, the diplomanda has carried out an evaluation and analysis of the results of cooperation. The effectiveness of the developed variant of the methodical system has been tested during the pedagogical trial. Graduate work should be provided to students, high-school literature teachers and other stakeholders. Key words – Eriks Adamsons, fine ailments, literature, values, many-sided personality.