Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorŠpona, Ausmaen_US
dc.contributor.authorKalēja-Gasparoviča, Daigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:46Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:46Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22977en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4720
dc.description.abstractDaigas Kalējas-Gasparovičas promocijas darbā ,,Studentu radošuma veicināšana vizuālās mākslas studijās”, pētot studentu radošumu un tā veicināšanu vizuālās mākslas studijās atklājot personības darbības pieeju vizuālās mākslas apguvē kā studentiem personīgi nozīmīgu radošuma attīstības iespēju, tiek izveidots teorētiski pamatots vizuālās mākslas apguves modelis un empīriski pārbaudīta tā ietekme un efektivitāte studentu radošuma veicināšanā studijās. Analizēta radošuma jēdziena daudznozīmība starpzinātņu kontekstā, teorētiskās koncepcijas mākslas pedagoģijā, atbilstoši personības darbības teorijas nostādnēm, apzinātas pedagoģiskās iespējas docētāja un studentu radošai sadarbībai. Pētījuma stratēģija ir salīdzināt, kā mainās studentu radošums reālajā studiju procesā – vizuālās mākslas studiju kursā „Mākslinieciski radošā pašizpausme vizuālajā mākslā”, piedaloties RPIVA pilna un nepilna laika pedagoģijas profesionālās programmas viens tūkstotis divi simti (1200) studenti. Izstrādātas rekomendācijas izglītības politikas veidotājiem, mācību komplektizdevumu autoriem un pedagogiem par vizuālās mākslas studiju pieejamību jebkuram audzēknim, neatkarīgi no individuālā talanta esamības. Atslēgas vārdi: studentu radošums, vizuālās mākslas studiju process, personīgi nozīmīga darbība.en_US
dc.description.abstractThe dissertation of Daiga Kalēja-Gasparoviča, ,,Facilitation of Students’ Creativity in the Studies of Visual Arts”, researching students’ creativity and its facilitation in the studies of visual arts, and discovering the personal activity approach studying visual arts as an opportunity which is significant for students on a personal level – in the development of creativity, develops a theoretically augmented model of obtaining visual arts and carries out empirical tests of its impact and effectiveness in the studies of students’ creativity facilitation. The paper analyzes the multiple meanings of the concept of creativity in the context of scientific interdisciplinarity, theoretical conceptions in arts pedagogy according to the basics of personal activity theory; and explores the pedagogical opportunities for teacher’s’ and students’ cooperation. The research strategy is to compare how students’ creativity changes in the real-time study process – in the study course of visual arts “Artistic creative self-expression in visual arts”, with the participation of twelve hundred (1200) RTTEMA full- and part-time students of professional teacher-training program. The dissertation proposes recommendations for policy-makers in education, the authors of learning/teaching aids/textbooks and teachers on the availability of visual arts studies to every student, notwithstanding his/her individual talent. Keywords: students’ creativity, visual arts study process, personally significant activity.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectvizuālā mākslaen_US
dc.titleStudentu radošuma veicināšana vizuālās mākslas studijāsen_US
dc.title.alternativeFacilitation of Students’ Creativity in the Studies of Visual Artsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию