Sociālpedagoģiskā darbība Bērnu un jauniešu centrā "Daugmale"
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Diplomdarba “Sociālpedagoģiskā darbība Bērnu un jauniešu centrā “Daugmale” mērķis ir raksturot sociālpedagoģisko darbību Bērnu un jauniešu centrā “Daugmale un veicināt brīvā laika izmantošanas iespēju paplašināšanos Bērnu un jauniešu centra “Daugmale” audzēkņiem. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek apkopota informācija, par brīvā laika nozīmi personības attīstības procesā, par brīvo laiku kā socializācijas riska faktoru. Tiek analizēta sociālā pedagoga darbība interešu izglītības iestādē. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums par sociālpedagoģisko darbību un audzēkņu brīvā laika izmantošanas iespēju paplašināšanu Bērnu un jauniešu centrā “Daugmale”. Atslēgvārdi: brīvais laiks, interešu izglītība, interešu izglītības iestāde, sociālpedagoģiskā darbība.
The aim of the Diploma-paper “Socio-pedagogical activity in the Centre for Children and Youth “Daugmale” is to describe the socio-pedagogical activity of the Centre for Children and Youth “Daugmale” and to promote the expansion of leisure time opportunities for students of Child and Youth Centre. In the theoretical part of the diploma, information ir collected, on the importance of leisure time in the personality development process, on leisure time as a risk factor for socialisation. The performance of a social educator in interest education institution is analyzed. The empirical part is conducted with study on the socio-pedagogical Activity and expansion of leisure time opportunities for students of Child and Youth Centre “Daugmale”.
The aim of the Diploma-paper “Socio-pedagogical activity in the Centre for Children and Youth “Daugmale” is to describe the socio-pedagogical activity of the Centre for Children and Youth “Daugmale” and to promote the expansion of leisure time opportunities for students of Child and Youth Centre. In the theoretical part of the diploma, information ir collected, on the importance of leisure time in the personality development process, on leisure time as a risk factor for socialisation. The performance of a social educator in interest education institution is analyzed. The empirical part is conducted with study on the socio-pedagogical Activity and expansion of leisure time opportunities for students of Child and Youth Centre “Daugmale”.